måndag 31 augusti 2009

Ärtsoppa

Men alltså såhär! Min kille - förlåt man - lagar ärtsoppa. Torkade ärtor har legat i blöt och nu står de och kokar och luktar äcklish.

Makenhar dock smitigt iväg på på onödigt styrelsemöte i brf. Han säger inget om ärtsoppan, bara drar och jag råkar stänga ner fönstret på datorn med receptet! Men asså, jag blir så lack för då är jag världens snällaste och ba ska hjälpa. Smsar. Han har mobilen hemma. (!?!?!?!) Googlar fram receptet, är gullig osv.

Eh.

Han skulle lagt i fläsket för en och en halv timme sedan.

När han gick.

Blir så jävla arg.

Har det luktat äckel i en och en halv timme for nothin?

Vänta, nu kommer han!

...

Men hallå. Han ba duckar. Försöker, låtsas att allt e bra. Han ba "jo men det här blir alla tiders".

(Det ser ut som hundspya)

Asså, allt jag ville var att få en lugn, luktfri stund framför ett avsnitt av True blood.

Är det för mkt begärt?

Verkar så.

Inga kommentarer: