måndag 3 augusti 2009

Fyra älgar och två strutsar

Jag är hemma och är dödligt sjuk. På riktigt dödlligt sjuk. Orkar knappt trycka ner tangenterna. Det började redan i fredags när vi åkte ner. Jag satt och darrade och mådde pyton. Började nästan grina för jag tänkte att nu missar jag The Edge.

Det gjorde jag inte. Jag trotsade min eventuella svininfluensa och gick på konserten. Den var sjukt bra. Bättre än förra gången jag såg dem och bättre än gången innan det. Vi stod verkligen totalt jävla apbra. Jag som är kort brukar aldrig se nåt. Jag får stå på tå och hoppa lite för att se.

Jag såg JÄTTEBRA!

Och The Edge var så nära att han nästan nuddade mig.

På vägen hem i bilen letade jag efter Älgen. Jag satt och skakade och darrade och hostade och snörvlade och febrade och yrade. Jag ba "Älgen?". Lät så där ynklig. Ia hjälpte till och sjöng "Älgen, Älgen världens bästa Älgen" som lät lite som Karlsson på taket.

Vi såg fyra älgar.

Och två strutsar. Eller det var nog kalkoner. Vi åkte förbi en åker och så såg jag två konstiga fåglar med långa halsar. Ia ba "en struts"? Jag ba "neee, eller.. jag vet inte". En minut senare såg vi att det låg en struts och kalkonfarm där. Så det var nog två strutsar/kalkoner som hade rymt.

Vi såg även 12 rådjur och tre döda grävlingar.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Om det är svininfluensan (hoppas inte!!) har du nog givit ditt bidrag till att sprida smittan.. ;) Krya på dig stumpan!

Ia sa...

Du glömde berätta att vi även såg ett vidsvin med benen upp i luften!

ia sa...

Ja, vildsvin förstås... <3

emster sa...

Tack Jane.

Ia: Jahaaa. jag ba "vadå vidsvin, va e d???"