måndag 3 augusti 2009

Glutenbröd = cp

Jag vet att man inte får säga cp. För det är inget fel att vara cp och så. Det är det ju verkligen inte. Men när jag var liten så fattade inte jag bättre. Det var det värsta att bli kallad cp. Cp och bög. Jag hade ingen aning om vad vare sig cp eller bög var. Nu vet jag att en massa fantastiska människor är både cp och bögar. Det är hur lugnt som helst. Så jag ber om ursäkt för min rubrik. Det gick av gammal ofärskämd vana.

Men i alla fall. Nu när Jälen blivit glutenbarn så har vi bara glutenfritt bröd hemma. Och det är fan helt cp. Det går knappt att rosta/värma alls. Det blir knallsvart utanpå och vått inuti. Hur kan det vara så svårt för brödföretag att baka gott glutenbröd? Jälpappan bakar ju jättegott. Jag tycker så synd om alla glutenbarn som får äta torrt, smuligt glutenbröd hela livet.

De har ju ingen aning om hur en baguette ska smaka.

Haha.

Det där lät lite kul.

5 kommentarer:

sara-matilda sa...

där ser du hur jag har det! ;p tur att mormor och pappa är så duktiga på att baka

emster sa...

Ja d e verkligen tur! men tänk va bra nu när du kommer och hälsar på oss. då har vi alltid glutenfri mat hemma!

sara-matilda sa...

By the way, glutenintolerant = 3% invalid.. kul fakta va? undrat om man kan få stå på handikappsparkering?...

sara-matilda sa...

det är bäst!!!

emster sa...

Wow. Ska GENAST be Jäl kolla upp saken.

Tänk att ni är invalidos!!!! Haha