lördag 27 september 2008

Stabo

Jäl har blivit våldtagen. Hans kropp är besudlad. Vi är chockade och börjar komma ihåg varför vi bor i stan. Där händer inte sådana här hemska grejer.

Äckliga, äckliga fästingar som suger blod och vill smitta min fina kille med snubbiga sjukdomar! Vi är såklart tvungna att bränna alla kläder och ställa in Jäl i duschen. Fifan. Det är vidrigt med landet!

Nästan inga kräftor fick vi heller. Är så besviken. Det är ju inte det att man blir ledsen tycker Jäl utan det är på ett helt annat plan. Ända in i själen liksom. Men vi sparade ändå kräftorna för vi tänker att Påsen har nog aldrig sett en levande kräfta. Påsen, s i c k e n stabo. Så nu har vi några kräftor i en hink på trappen. De är så dumma djur va, håller på och bråkar. De borde hellre fly än illa fäkta. Vi garvar åt dem, de fattar inte att vi tänker koka dem med vatten, porter, salt, en gnutta socker och mosters krondill. Hahaha. Snart är ni dödens lammungar, pucko kräftorna!

Det kommer lite kompisar hit snart. De gamla vanliga: Phille, Påsen, Felicitas och de andra. Det är ganska kul, Felicitas tror att "vi ska till Östgötaslätten på kräftskiva på kvällen". Fniss. Landet ligger i Sörmland. Inte i Östergötland. Men hon hajjar väl inte. Hon är ju faktiskt från Skåne.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kan man tro att Sörmalnd är Östergötland!? Jag är chockad! Herre Gud...

Anonym sa...

Sörmland alltså...

emster sa...

Ia: jag vet! men man får tänka på att hon är dansk... :-)

Felicitas sa...

Äsch, det där är ju sak samma! :)

Felicitas sa...

(Jag som bestämt hade för mig att Flen låg längre söderut. Men det ÄR faktiskt typ sak samma - de pratar typ lika dant och det ser typ lika dant ut! ;) )

emster sa...

Pratar likadant? Hmm, kan gå med på det om du går med på att danska och skånska är samma sak!

:-)

Förrestem, hörde du mitt meddelande? Ta med bröd, vad bröd som helst! Och: lakan, kräftor och dricka... De andra är på väg, när kommer ni?

Anonym sa...

ok, det förklarar det hela. Stackars henne...

Felicitas sa...

TYP likadant sa jag, TYP likadant.

Och du tycker ju att skånska är danska så what's the difference liksom? :)

Felicitas sa...

Ja, jag hörde dina TRE meddelanden. :) Ajaj kapten!

Felicitas sa...

Vi ska bara duscha och ska svänga in om till Länna för att fixa present till Britten, sen är vi också på väg.

emster sa...

Okej. Hurry. Vi ska äta korv nu. Hej då!

emster sa...

Ia: Hehe, jaaa. Ska visa skillnaden när hon kommer. Och så ska hon få höra skillnaden. Jag har ju en KILLER östgötska, eller hur? Jag har ju gått kurs hos MÄSTAREN! ;-).

Anonym sa...

Alla tiders!