måndag 29 september 2008

Tråkigt

Jag är som paralyserad. Sitter framför datorn på jobbet och kommer mig inte för att göra något. Det står helt still. Tom i bollen. Jag vet inte vad jag jobbar med just nu. Vad ska jag göra? Min chef är pappaledig på Kreta så jag kan inte fråga honom heller. Jag sitter och tjuvlyssnar lite på folks samtal. Ingen säger något intressant. Tråkigt.

Oj, nu kom vår högsta nordiska chef inom vårt affärsområde in. Han är dansk och brukar inte heja när han är här. Jag tror att han är blyg. Eller ett socialt missfoster. Tycker att det är så dåligt när chefer inte hejar. Min chef hejar minsann jämt på mig. Det är vanligt hyfs. Men den nordiska danska chefen brukar inte heja. Ibland blinkar han lite skrämt. Kanske det betyder ”hej” på danska?

Nu gick nordiska chefen in till en annan chef. En svensk nordisk chef. De ska väl prata finanskris och börsras. Inte kommer de att prata världens bästa målgrupper i alla fall. Mina målgrupper har precis varit hos analytikerna. Nu är de hos byrån. När de kommer tillbaka så ska jag korra. Jag längtar.

Gud vad tråkigt att det är måndag. Vi har haft måndagsmöte. Det var tråkigt. Snart ska jag på möte. Också tråkigt. Sen ska jag ha lunch. Inte lika tråkigt men inte jippiekul heller. Allt är ganska tråkigt. Det är tråkigt.

3 kommentarer:

Ninde sa...

"Pappaledig på Kreta" hm...

Kan inte du "behöva åka ner och stämma av lite saker" med honom? Sen kan han ju självfallet inte jobba mer än korta stunder för bebisens skull så resten av tiden får du tillbringa i en solstol. Och det kan ta några dagar...he he ;)

emster sa...

Ninde: Världens bästa förslag!

Jag kan behöva få lite färg på kinderna... :-)

Felicitas sa...

Jag hade också en sån dag igår. :P Det gick an på förmiddagen när jag var ute på ett bygge, men sen när jag skulle sätta mig vid datorn och vara produktiv var jag helt tom.