onsdag 3 september 2008

Gud, varför lyssnar du inte?

Gud (gud?) har inte lyssnat. Det är fortfarande tjockt på jobbet och jag har en smockfull dag. Jag har så många möten inbokade att jag inte kommer att hinna jobba, bara möta.

Bollan ringer. Skulle vi ses för lunch idag kvittrar hon? Frickin! Jag är dubbelbokad. Ska ha ett net meet över lunch och kan inte komma ur. Kollar snabbt i Outlook. Inte bra, är lunchbokad en vecka framåt.

Torsdag föreslår jag och gör en mental kom-i-håg att boka om med Ankan som jag hade bestämt att träffa då. Jaja, suckar Bollan. Det är väl bäst att du bokar in det i Outlook.

Hon lägger på.

Sjukt nog kommer Ankan precis då. Jag övertalar henne att följa med på lunchpass på Sats en annan dag. Istället för lunch torsdgag. Hon har precis kommit tillbaka från semestern och är lättövertalad. Säger att hon har gått upp i vikt. Men hon ser strålande ut!

Jag gnisslar tänder, blir så avundsjuk. Man kan inte säga att man har gått upp i vikt om man kan kissa ut det. Jag har F E M centimeter extra på magen. Snyft. Dumma Ankan som kan kissa bort sin övervikt!

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Blä. Jag kan knappt ha mina byxor längre, som var FÖR STORA i våras.

emster sa...

Har ett liknande problem med ett par jeans som jag tänkte s l ä n g a i våras för att de var så stora.

Sitter tajt nu...

Fi fan.