måndag 15 september 2008

Hösthobbies

Jag kan inte blogga hemifrån längre. Jäl har lagt beslag på datorn för att han ska göra en egen hemsida. Värsta härmapan. Bara för att jag skaffar mig Internethobby så ska han också. Han är helt obsessed och satt tolv timmar i sträck igår och försökte att lära sig HTML-koder. Han var jättearg hela tiden och fräste och slog sig själv i huvudet. Inte ett knyst kunde man säga – då fick man ett ösregn svärord över sig. Jag försökte faktiskt hjälpa till! Man har ju en viss Internetvana nu. Med bloggen och så.

…Så bloggen du förstår att om jag inte hör av mig så mycket på kvällarna beror det på att Jäl är tröglärd. Kanske aningen talanglös.

Appropå talanglös. Inget gör mig lyckligare än att det äntligen är Idol på tv igen! Så härligt att gotta sig i freaksen som söker. Det är fantastiskt! Noll självinsikt. Hur är det möjligt? Till och med jag sjunger bättre. Och då är jag på den nivån att Wacko ber mig att sluta sjunga för ”han får så ont i huvudet”. Det är det som är skillnaden. Jag söker inte. Och Jihde sen då. Jag vet att en del anser att jag är väl hetsig mot Jihde. Men det tycker jag är orättvist. Till exempel, häromdagen sa jag att det var ett fall framåt med nya frisyren. Han har släppt comb overn. Härligt jobbat Jihde liksom. Jag tycker att det var storsint av mig. Däremot är det rent vidrigt att se honom larva runt med kidsen i luvtröja och gympadojor. Men jag gottar mig lite i det också.

Inga kommentarer: