tisdag 10 maj 2011

Upprörd över bok

När jag fyllde år fick jag en bok av Ia. Det var en bok som heter "vasaru?" och innehåller en massa slang som kidsen använder. så att vi tanter och farbröder ska kunna hänga med. jag kastade mig över boken. ville  veta/fatta/kunna ALLT.

och kidsen ba "päron" är slang för föräldrar. man ba "snorunge plz, det har använts i typ hundraartontusen år!" liksom filmen "ett päron till farsa", ba dina föräldrar gick i kortbyxor och sandaler när det hände.

dessutom, kidsen ba "adda" är slang för att man lägger till ngn på nätet, typ i ett spel. Ba hallå! VI ANVÄNDE FÖR FAN ICQ OCH MSN NÄR DU BAJSADE PÅ DIG!

Det ba fortsätter så där. Asså! De tror att det är deras snack. Upprörande.

5 kommentarer:

Veronika sa...

Låter som en gammal bok, tycker jag. Jag har svårt för typ IMHO och såna förkortningar. Annars fattar tanten tugget!

emster sa...

vad betyder det?

Felicitas sa...

Eller som när Blondinbella snackar om (för henne) "nya" saker/insikter/kunskaper och man ba "men eeeeh, lilla gumman - bara för att det är första gången för dig betyder det inte att det är något nytt..."

Play as if sa...

Alltså skäll inte på kidsen. Skäll på morfarn/mormorn som skrivit boken och tror att de är "med". Just sayin'.

emster sa...

feli: hehe

play: asså, det är gymnasiekids som har skrivit boken. i blame the kids.