torsdag 19 maj 2011

mamas trumfort

Mygod. Min i vanliga fall sjukt fogliga bebis satte sig på tvären nu på morgonen. Är typ i chock. Hon ba skulle inte sova. Sinnesjukt trött (på riktigt tror jag ögonen gick i kors) men ändå var det ställa sig upp i sängen race, när inte det funkade började en helt galen gråtshow. Fick ta upp na och lugna lite men så fort jag la ner henne igen blev hon vansinnigt arg, skrek som om jag misshandlade henne och alla hon känner.

Till slut gjorde jag det. Har sagt att jag aldrig ska för har hört alldeles för många skräckhistorier om folk som sitter och sjunger på temamelodin på viktiga möten på jobbet etc. Men alltså, jag satte på Teletubbies. Shit vad fånigt det är. Vi kollade på när de dansade, typ techno, fast de körde ngn slags variant på "tåget". Dejan var mkt impad. Jag hann dricka en skvätt kaffe. Alla var nöjda på sitt sätt. Inte för att det hjälpte mot sömnproblemen, men det var skönt med ett avbrott från mistluren.

Har nu tagit till trumfkort (HA!), välling. Hon ba *dåsar bort* och jag ba "haha, mama vann!". Nu verkar hon äntligen ha somnat. Det tog ju bara en och en halv timme. Alltså, om hon hade somnat på en gång hade hon ju kunnat vakna pigg och gla nu och vi hade hunnit till babyrytmiken. Men lyssnar hon på sin mor? Nej. Dessutom hinner inte fat mama med sin yoga nu. BALLE! Och regnar gör det också.

Men ändock, jag vann. Kom i håg det folket. Välling beats trött bebis om det skulle vara "sten, sax, påse".

2 kommentarer:

inte skyldig sa...

Bra kämpat! Ibland får man ju ta till the big guns.

emster sa...

Ja men precis. Det är ju för hennes eget bästa etc.