måndag 8 november 2010

Jazzig

Gud. Kommer ihåg när vi pluggade i Västerås och Jäl hade letat upp ngn slags jazzklubb nere i hamnen. Så vi bestämde att vi skulle gå dit, jag, Jäl och Mike.Så man drog väl på sig någon gammal noppig kofta, beställde en rökig whiskey och satte sig och lyssna. Det var ett "bra" band. Det vill säga de hade fått priser och så. Jäl gick ju inte att prata med, han liksom "gick in i musiken", men jag och Mike småpratade lite ibland. Typ rätt trist att de ALDRIG slutade spela mellan låtarna som bara flöt in i varandra. Ibland lutade jag mig mot Mike och ba "den va bra" och så nickade han viktigt mot mig. Efter ett tag lutade hans sig mot mig och ba "va duktiga de är" och jag ba nickade viktigt tillbaka. Sen köpte vi mer whiskey och nickade viktigt mot varandra. Och efter typ etthundra år slutade bandet att spela för att ha lite "mellansnack" och de ba "Ja det där va den första låten från vår senaste skiva..." och jag och Mike ba "den FÖRSTA?!?" *tänker*

Asså herregu.

Fyrtioelva timmar lång låt. Fattarni?

Kom att tänka på det där idag. helt random.




















Ps. jag o Jäl va inte ihop vid tillfället. nu när man så att säga har landat honom går vi inte på jazzkonsert så ofta. *förklarar*

6 kommentarer:

Miss Baglady sa...

hehe, kul inlägg.. och gillar bildbloggandet..

inte skyldig sa...

men magnus lindgren är ju bra! spelar inte en låt som varar i hundra år osv.

Jäl sa...

Icke skyldig; nä precis...saken är den att katten har fått det litet om bakfoten. Det var så att Micke och emster satt och snackade en massa skit och längtade efter schlager eller annan skit. Efter kanske 30 min säger Magnus att det var de 5 första låtarna från vårt nya album, Micke och Emma fattade inte utan trodde det var en.

Jäl sa...

Icke skyldig; nä precis...saken är den att katten har fått det litet om bakfoten. Det var så att Micke och emster satt och snackade en massa skit och längtade efter schlager eller annan skit. Efter kanske 30 min säger Magnus att det var de 5 första låtarna från vårt nya album, Micke och Emma fattade inte utan trodde det var en.

emster sa...

Alla ovan: jazz är konstigt.

emster sa...

ps. skönt älskling att du är så gammaldags att du kallar inte skyldig för "icke skyldig".