söndag 21 november 2010

jose: gör om gör rätt

kommer ni ihåg när jose gonzales gjorde en cover på the knifes heartbeats? och han ba TOTALT inte visste hur man uttalar "divine" på engelska. asså han säger divänn och inte divajn. jag tycker det låter helt rubbat. så rubbat att jag faktiskt skrev ett brev till skivbolaget och klagade. jag hade köpt plattan för dyra studentpengar och så när man kommer hem kan karln inte ens engelska. upprörande. jag krävde att de skulle gör en ny inspelning, dra tillbaka alla skivor från butikerna samt att vi som redan köpt skiva skulle få en ny. Men med rätt uttal.

iaf, det var en snubbe på skivbolaget som svarade. han ba "jag tycker att jose har bra uttal men synd att du inte gillar" typ. och jag ba "eh du borde få sparken. SKÖT DITT JOBB!"

det där sista skrev jag inte. Istället gick jag omkring bland alkisarna i gamlestan, kokade av ilska och sparkade grus i ren frustration. fyfan för att inte blir tagen på allvar!

6 kommentarer:

Linn sa...

hahahha.

Hallå, du har inte bloggat idag. Skärp dig.

mikebike sa...

Seriöst!? Om du faktiskt mailade dem och sa detta som du sa så är du min idol. Påriktigt. Jag förstår dig. varenda liten cell i mig förstår din hangup och den medföljande frustrationen. :)

Medelklassman sa...

Hörru, kolla här då. iPhonestativ till barnvagnen. Ett måste? Julklappstips?

http://www.thinkgeek.com/geek-kids/1-3-years/df25/

emster sa...

Linn: ska skärpa te mäj!

Mikebike: true story. och ganska muppigt svar från skivbolaget va!

30+: menåååå, vill ha!

Jäl sa...

Kan ge tips på om Håkan Hellström som sjunger
"Korsar avenyn på rollskridsker"
på 2 steg från paradise.

emster sa...

gör han!? fy fan va efterblivet!