måndag 1 november 2010

såhär

är verkligen oerhört tacksam att mitt barn är just mitt barn och inget annat barn. hade varit superjobbigt om dejan var en sån där ful bebis. skulle få jättedåligt samvete för att jag tyckte att hon va ful. det finns ju inga fula barn etc och så tycker jag att mitt eget är fult. vore hemskt.

dricker kaffe, äter kakor. dejan sover. hon kräkte precis ner sin sparkdräkt innan hon somnade men jag orkade inte byta. hon spyr ju bara igen.

är tjockare än någonsin! mkt illa nu. har bestämt med jäl att när dejan fyller fyra mån ska jag börja nya, nyttiga, hälsosamma SMALA livet. glömde bort planen och köpte hem hur mkt godis, kakor och annat onyttigt som helst förra veckan. ååååh, ångesten. Magen verkligen blubbar ut nu. dessutom, feta lår. SNYFT!

va på 30 årspartaj i helgen. jättemånga från klassen på högskolan där. ville egentligen inte hälsa på en del och ba "jaha vad gör du då?" men är alldeles för väluppfostrad för att låta bli. bryr mig inte nämnvärt. jag menar vår utbildning SÖG så hur roliga jobb/liv kan folk ha. är dessutom elitist/egoist (helt ofrivilligt - vill egentligen inte va det, men kan inte stå emot) och orkar inte engagera mig i andras liv. iaf inte såna som jag pluggade med för hundra år sen. jag menar jag orkar inte ens kommentera deras statusuppdateringar på fejsbox. iofs inte så konstigt, de har dötrista statusuppdateringar. kände mig iaf helt naken/exposed utan dejan. (liten hollywodfruarreferens där, märkte ni?). blev illamående efter ett glas mousserande och ett och ett halvt glas vin. volymen var mördande, folk pratade i munnen på varandra. hörde inget va folk sa. sa "va?" hela tiden. ingen orkade prata med mig till slut. klarar uppenbarligen inte av att festa längre. åkte hem kl halv tolv. totalt färdig.

ska på öppna förskolan idag. jag - tjockisen - och alla andra supersmala perfekta mammor. det är jättevarmt på öppna förskolan, jag får svettattacker där, blir mosig om kinderna och får flygigt hår. alla andra mammors hår ligger perfekt. de får inte heller röda kinder eller svett under armarna. orättvist. JAG ÄR SÅ VÄRD ATT VA SMAL OCH SNYGG! tur att jag har sötaste bebin iaf.

6 kommentarer:

Josefine sa...

Jag tror att jag aldrig svettats så mycket som under föräldraledigheten. När jag stod och försökte hålla T samtidigt som jag skulle krångla av mig min tjocka svettiga jacka (det var förra jävliga vintern). Jag drog i håret så mycket att det alltid var flottigt. Jag blev nervös av att få på och av barnvagnen på spårvagnen - ännu mer svett. Jag hade ständigt stirrande blick. Jag kände mig lite småäcklig nästan hela tiden. Asså det var mysigt också. Men väldigt svettigt.

inte skyldig sa...

asså du är underbar.

Mirijam sa...

Sabla gnäll på dig hjärtat. Ät kakor och var tyst eller gör nåt åt det!

*kastar sten i glashus*

Puss

emster sa...

Miss muffin: känner igen mig!

Inte skyldig: puss!

Mirijam: klagomål, snyft! Hur kan du ställa så höga kraaav??!!

Buhu. Ska bli sån där "doer" och så...

Mirijam sa...

Okej: felåt. Du slipper.

emster sa...

Nä men asså jag ska ta tag o så där.

Sen... Får sluta gnälla till dess...