fredag 12 november 2010

äcklo som fan

Jag veeet att alla ba "kan småbarnspäron SLUTA prata om sina barns bajs" men asså, det går inte! Måste få prata bajs. Nu för tiden bajsar Dejan bara en till två gånger om dagen. Det vill säga bajset ligger därinne och ruttnar jävligt länge. Det luktar så illa när det kommer ut att jag får helt sjuka kräkreflexer. Jag hulkar och får högljudda kväljningar. Dejan blir rädd, hon ba spärrar upp ögonen och skjuter ut underläppen när jag sätter igång. Folket, det är så vidrig lukt att mina ögon tåras! Det här skitsnacket att "det är annorlunda med sitt eget barns bajs", var kommer det ifrån? Vilka är de som tycker att bajs luktar ok?!? Nu har ju jag extremt bra luktsinne. Skulle kunna bli spårhund så känslig näsa har jag. Men iaf. Det är inte annorlunda med eget barns bajs. Bajs är bajs.

Har börjat lägga alla bajsblöjor i fryspåse och knyta ihop så att ingen luft kan sippra ut innan jag lägger i blöjsopen. Enkel åtgärd som minskar lukten dramatiskt. MKT BRA AV MIG. Har kommit på detta eftersom min man varje morgon säger att han kan gå ut med blöjpåsen och sedan varje morgon går till jobbet utan att ha tagit med sig blöjpåsen!!

Pappor/mammor som jobbar: TA MED BLÖJPÅSEN NÄR NI GÅR! *skapar fred*

6 kommentarer:

Y sa...

Vi har köpt billiga hundbajspåsar på ngt lågprisställe så slipper vi lukten. Funkar rikyigt bra.

Josefine sa...

Alltså Emster. Du är ett geni. Ett GENI!! Fryspåsar ska nu rädda vårt sovrum från den vidriga stanken av bajs som vilar i sina små vita byxbehållare. Tack för tipset! (alltså. att man inte kommit på den innan, krävs mastermind helt klart)

emster sa...

Y: bajspåsar billigt alltså?? (har aldrig haft hund). Ska kolla upp. Fryspåsar inte heller så dyrt annars. funkish.

Miss Muffin: geni... jaa nu när du säger det så. jag är nog det. hehe, närå. men ibland "glimmar det till" och man ba "nu är lyset tänt härinne, skynda fråga vad ni vill"!

mikebike sa...

Det här briljanta inlägget berättade J om och jag kom direkt på en asbra idé. Om den blir av kommer du få cash. Fryspåsar FTW!

Skrymta sa...

... och så finns det hundbajspåsar med citrondoft. Tänk att ha det i sovrummet.

emster sa...

mikebike: cash is king.

skrymta: citrondoft. hm. blandas d m bajsdoften? hehe