onsdag 10 november 2010

smak och vilja

Jäl säger att det är konstigt att man kan namnen på alla lösgodisar. Hur kan det vara konstigt undrar jag. Hur kan man annars lägga en kvalificerad beställning? Om man inte vet att man vill ha lys melk, skogsbär, linser, nappar, colaflaskor etc. Håller man tummen och hoppas på att den som handlar har bra godissmak? Följer man med varje gång? Att inte veta namnen på lösgodisarna det är ju som att inte bry sig om vad man kollar på teven. Det vill säga sjukt! Man har väl för fan både smak och vilja.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Ja alltså jag håller med. Jag skulle nog våga gå så långt som att säga att det är obildat. M är obildad. Jag säger: ta blåbärsbumlingar, filidutter och så vill jag ha lp-skivor. Fattar han? Nej. Han förstår INGENTING och kommer sen hem med helt FEL innehåll i påsen.

emster sa...

dåligt av M. kan han inte läsa?