tisdag 23 november 2010

Efter ett glas vin på East

Jag: jag kommer ihåg en gång när jag var arton och bla bla en kille, han va neger...
Bollan: vänta! vasaru?
Jag: eh... han va neger *viskar*
Bollan: men för helvete, du kan ju inte säga NEGER!
Jag: kan man inte? vad ska man säga då? "mörk"?
Bollan: äru rasist! man säger "färgad" eller "svart"!
Jag: ...men jag trodde "neger" va reclaimat, typ som "bög". *dör*
Bollan: kanske för dem, inte för dig!
Jag: men man kan säga "färgad"? det låter ju helt cepe, ungefär som att han har fixat bränna på ngt solarium!
Bollan: man säger inte neger.
Jag: jag sa för helvete inte "nigger" Bollan! De säger "neger" hela tiden i the wire. *muttrar*
Bollan: Nu pratar vi om ngt annat. det är folk här!

Asså, jag sa inte nigger! Jag sa neger. Det är reclaimat!

6 kommentarer:

emster sa...

men asså... jag visste inte att man inte får säga det. det är ju reclaimat!!!

Linn sa...

Näru Emster. Det är inte reclaimat i sverige. Eventuellt i USA även om jag inte tror det bland 'gemene man' liksom. Kanske för tuffa i teveserier.

emster sa...

menåååå. amerikanska teveserier förstör mig alltså?

för mig är det reclaimat!

Jäl sa...

men emster du låter ju som en
50-talist gubbajävel..

mikebike sa...

Hahahaha reclaimat. När då?

emster sa...

jäl: åmä!

mikebike: mäh! eh... sen typ JÄMT!