tisdag 23 november 2010

jag tar det tillbaka!

Nähä, jag är väl inte PK då! Jag sa väl NEGER högt på en restaurang i Sthlm City. Jag gjorde väl det. VADÅRÅ?

Det här är inte en PKjävlamesblogg. Det här är en motherfuckingkickasskillahblogg!

Jag sa neger. Det var fint gjort av mig.

Jag tar det ju tillbaka. Jag reclaimar skiten. Tänk på det när det är OKEJ att säga neger igen! Då kan ni ba "hon gick verkligen i bräschen" och "hon tog ställning" eller "hon vågade" osv etc etc. Då kanske ni skäms en smula.

JUST DET, FOCKERS!

12 kommentarer:

Josefine sa...

Vilken kämpe du är! Jag är imponerad. Älskar din blogg för att den är motherfuckingkickasskillah.

Felicitas sa...

På din gravsten (aktuell först om hundra år, förstås) kommer det att stå "Emster - frihetskämpen". :)

Linn sa...

Nä, det kommer stå Emster - jag vågade säga neger.

emster sa...

Miss Muffin: tack för ditt stöd. man är ju rätt ensam i kampen!

Feli: Ja, ngt sådant.

Linn: men jag är ju så mkt mer än en negersägare...?

Linn sa...

Va äru? Nejnej, när man har snöat in på nåt då är det det man är sen. Hela livet. No turning back. Nu fåru snöa in på typ dejjan eller jäl eller nå annat fint MER så det kan stå världens bästa emster iställe. Ok?

emster sa...

Ok!

Anonym sa...

Haha negro betyder ju svart. Så neger borde ju bara vara en ooomskrivning jue. Försvenskande av negro liksom. Big deal. Jag är ok med att bli kallad svennebanan. Typ. Bra att ta ner betydelsen av ord. Slå bort värderingen i dem liksom.

Jäl sa...

mmm. så länge du inte säger det alt skriker "Hey Boy" när jag är med så får du göra vad helst du önskar *vill inte åka på spö*

emster sa...

Bagy: men eller hur!

Jäl: yo wassup bro!

Burgschki sa...

baglady och emster: det är inte alls så enkelt så som att neger betyder svart, varför ska det vara så svårt att säga svart för istället för neger?

emster sa...

burgschki: jag råkade säga det, det bara slank ut. det var inte meningen. inläggen därefter var för mig ett humoristiskt sätt att skoja om att jag hade satt mig i skiten. såklart inte min fajt. och jag vet att det är infekterat. marika andersson fick ju skit för att hon kallade sin bok "en negers uppväxt" trots att hon är svart. jag vet.

men nu råkade jag säga det. och jag bloggade om det.

såg ditt inlägg. kommer inte kommentera för att jag menar ju inte allvar. jag reclaimar inte ordet. det var inlägg som blev till för att jag hade dåligt samvete. jag försökte skoja mig ut ur det.

Burgschki sa...

Lite det jag trodde, skrev inlägget ändå bara för att hela diskussionen om ifall man får säga negerboll eller ej, är så tröttsam.