tisdag 23 november 2010

Lattemorsa I don't think so!

Blir så jävla arg när alla (gubbar) ba "jaha, är du en sån där 'lattemorsa' nu?" bara för att man har mugg/flaskhållare på barnvagnen. Som om kaffe är ngn slags lyx! Det är väl en mänsklig rättighet att få dricka gott kaffe. Kanske var det att leva i överflöd att ta en latte på nittiotalet. Nu är det normalt.

Bloggen, iphonemorsor. Alla mammalediga har iphone. Man klarar sig inte utan, även om det kan anses som "lyx".

Fattar ni. IPHONEMORSA!

Tack Plusset för tips.
Någon, ge mig bloggspons tack!

13 kommentarer:

Mela sa...

Normalt? Med 30-40 spänn och 200-300 kcal för en kaffe (om det är en latte)? Don't think so... En om dan = 12775 kronor och 91250 kcal = 10-15 kilo fett.

emster sa...

jebus

glitterflickan sa...

Jag håller med storligen.

Mycket finns att skriva om gubbar och föräldraledighetsrelaterat. Nån gång kanske jag tar mig tid att djupdyka i d träsket...

Mer kaffe åt d föräldralediga. Eller te, d e faktiskt godare...

Jäl sa...

shit 300 kcal, det skulle alltså betyda att man skulle ha en 0.5 liter standardmjölk i....tveksamt.

Jäl sa...

Visst, jag kan ju tänka mig att vissa har socker i men vi pratar ju inte om barn här.

Limpy sa...

Mela, fett är faktiskt inte farligt. Det är socker man ska passa sig för.

Jäl sa...

hehe fett är inte farligt *hehe*

Felicitas sa...

Nutritionisten har säkert fel! :)

Ninde sa...

Äh, be om en dubbellättlatte vettja*. Två shot kaffe o sedan lättmjölk. Skiter man sen i att dricka mjölk i övrigt går det som kalciumtillskott har jag bestämt..;)


* Alltså inte ni som ammar,föder barn o har er. Ni är fan värda alla kalorier...

emster sa...

ninde: word!

Mela sa...

http://sparkimagen.se/wordpress/?p=341#more-341

Mela sa...

...och Limpan: TACK! Tur att du finns så att du kan lära mig det som sex år på universitetet inte klarade. Trodde inte heller att jag föreslog att man skulle byta ut latten (som tydligen består av fett, det var också spännande, och inte av mjölk som så vitt jag vet innehåller både fett, protein och kolhydrater, till viss del mjölksocker) mot socker, utan jag trodde att jag påpekade att för mycket energi mot vad man gör av med (oavsett hur stort eller litet energibehov man har) kommer leda till att man går upp i vikt. Eller inte ner.

Jäl: Ok. Jag kanske överdrev för att göra en poäng. Ber om ursäkt för det. Trpr iof att stor latte innehåller åtminstone 4 dl, och på de allra flesta ställen standardmjölk. Men intervallet kanske borde varit 100-300 om man inkluderar socker,sojamjölks och cappuchino-valen.

Mela sa...

Jäl igen: http://espressohouse.se/cache/file/e2d45b89-cd05-4f6f-a223-aa82296e2c60/allergi_och_naringsinfo_090316_2.pdf