tisdag 27 juli 2010

emster + jäl = dejan!

Ahhhhhhh!! Sjukt kär i min bebis. En tokig liten blond sak. Och hon ska heta Daisy!

FY FAN VAD ONT DET GÖR ATT FÖDA BARN! Men jag håller redan på att glömma bort smärtan! Hjälp! Tänk om jag bestämmer mig för att göra det här igen. Det går inte. Det gör FÖR ont! Och fatta hur synd det är om mig: MIN SVANSKOTA KANSKE HAR GÅTT AV! SNYFT! Glömde även be om ring-of-fire-gelen.

Jag blev igångsatt i söndags kl tre. Först va det ett himla hallå att hon skulle stanna därinne. Sen fem minuter senare kom det in en barsk dam och ba "nu har vi en lucka, du är välkommen ner på förlossningen". Dejan kom måndag 07,25.

Var helt hög och rusig hela förlossningen. Kommer inte ihåg så mkt mer än smärta, lustgas (bff), att jag skrek efter ryggbedövning, att jag nästan började grina när bm sa att de skulle sätta in mer värkstimulerande (jag ba "jag behöver inte mer sånt. Jag tycker vi gör kejsarsnitt istället") och att när bm sa att "nu testar vi att krysta i tio minuter, funkar inte det får du mer ryggbedövning och så väntar vi ett tag". Var inte så sugen på att vänta!!").

Bästa delen av förlossningen: krystningen.
Värsta delen av förlossningen: innan ryggbedövningen.

Var så inställd på att Dejan var en kille att när de visade henne så sa jag "åh en kille" och de ba "eh... nej, det är en flicka" och jag ba "åh en flicka". *hög*

Jäl var världens vackraste under förlossningen och stöttade massor. När Dejan kom stod han bara och grät. Det var den finaste stunden i mitt liv.

18 kommentarer:

My sa...

ÅH, grattis ni fina! *happyface*

Johanna sa...

Åh... STÖRSTA grattiset!! Fantastiskt! Lilla Daisy, välkommen!

Tehataren sa...

FAN VA GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!

Josefine sa...

GRATTIS till lilla Daisy! Det gjorde ni bra!! Grattis till att ha överlevt. Träningsvärken efter förlossningen är den värsta träningsvärk jag nånsin haft. Men sen efter typ en vecka kände jag mig helt normal igen (eller jag typ). Kroppen är bästa grejen som kan göra såna fantastiska saker: föda barn som värsta proffset. Grattis igen och kram!

inte skyldig sa...

Åh va fint! Jättegrattis!

Annika sa...

Oooh! Sjukt koolt! Så bra jobbat! Stort GRATTIS!

Felicitas sa...

Åh gumman. Jag lipar. Igen! <3 <3 <3

karro sa...

Grattis grattis grattis!!!!! Hoppas att ni mår fint allihopa o gosar mycket med varandra

Sofy sa...

Ihhh!!! Lovely! Man blir ju lite tårögd såhär på håll. Stora grattiskramar!!!

Medelklassman sa...

Grattis!

Skönt namn också.

Linn sa...

Åh! Grattis igen till Dejan. Och fan vad bra du är för att ha fött fram'na. Heja Jäl och Emster och Dejan.

Ida sa...

Åh, vilket UR-gulligt namn! Hoppas det gick bra utan ring-of-fire-gelen. Kanske är det så att man inte bryr sig så mycket, för då är den liksom bara där och ska UT. Men visst är det häftigt? Man känner sig som värsta superkvinnan!

Grattis! Och lycka till nu hemma och sådär.

Sofia sa...

Dejan. Fasiken va fint. Grattis jättemycket! Njut och snusa bebis!

Miss Baglady sa...

Åh åh åhhh vackert vackert.. men fyyfan vad ont det måste göra. Stackars stackars dig.. men bra att glömma. lika bra.

Mirijam sa...

Åh vad fint och bra och underbart! Lilla Dejan, jag älskar henne redan! :)

Limpy sa...

Hurra!

Linn sa...

Mehallå. har du glömt oss?

emster sa...

tack alla!! det känns fantastiskt att ha daisy här!