torsdag 29 oktober 2009

Saga

Wow, vad kul det är att rita i ppt! Ja har gjort tre sagor om Lilldanil och har redan en till klar i huvudet och spån på ytterligare en. Den första sagan heter "Lilldanil rymmer", den andra "Lilldanil och Maja" och den tredje "Lilldanil och maja leker teater".

DE ÄR SÅ BRA!

Asså sjukt bra. Ni kommer DÖ när ni får läsa dem.

Jag kommer bli miljonär på det här. På nåt sätt kommer jag bli det.

Har skickat den första sagan till Betsy så att hon kan skriva ut och testa på Hugge. Just nu heter alla sagorna "Hugge edition". Han är precis rätt mgr.

Är så lycklig för det här med Lilldanil.

Den fjärde sagan jag ska göra om Lilldanil ska heta "Lilldanil har ont i magen". Sen ska jag göra ngt på tema "bad". Typ "Lilldanil badar".

Efter det tror jag att jag ska utveckla karaktären Maja lite mer. Maja ska ha en storasyster som är en tjuvrökare tror jag (har ritat en jättefin cigg).

Lägger ut bild på Maja imorgon. Hej hej

7 kommentarer:

Betsy sa...

Åh Hugge älskade Lilldanil. Han blev tokig när jag visade den i telefonen. Ska skriva ut den på måndag. Kanske får plasta in den. Tack sagotanten emster!

emster sa...

jag ska skicka fler Lilldanil till dig som du får skriva ut och visa Hugg!!!

Kramiz

Tehataren sa...

Du MÅSTE ge mig också! Jag har också ett sagoälskande barn.

Snäääääääääääääääääällla?!

emster sa...

hehe. skickar imorgon =)

mirijam sa...

På tal om barnböcker med djur som har ont i magen, har du läst den här?

http://www.barnboken.nu/cgi/kort/9789163822018.shtml

Fullständigt brutalt överjävlig, ska ALDRIG låta min eventuella avkomma få läsa sånt... skräp. Stackers lelle Muffin!

.perpotator sa...

men vaddå imorgon!
vill ha nu nu nu!!

emster sa...

.perpotator: Nu då? En liten intro. Snart kommer en längre saga!