torsdag 1 oktober 2009

jag är Robyns musa

Ni vet Robyns låt "Be mine"?

Jag har kommit på att den handlar om mig. Jag vet, helt sjukt. Robyn borde ju inte ha en susning om vem jag är och så. Men asså, jag tror att killen hon sjunger om, jag har partat med honom!! På Magnus & Magnus. Det var för ganska många år sen. Jag och Ia (<3) hade haft "tjejmiddag" (varför satte jag citattecken kring tjejmiddag?? eh, konstigt) och ätit soppa så vi blev typ packade. Iaf gick vi ut på stan sen och hamnade på Magnus & Magnus dårå. Och ba drack drinkar och typ kanske tjuvrökte eller nåt för vi blev aspackade.

Ia var singel och jag ville "hjälpa till" *snäll kompis*. Så jag vinkade över en kille. Ni vet sådär med pekfinger, lite "komsi komsi". Han kom över och ba "ville ru nåt eller?" och jag ba "ehhh, ja det här är Ia. Ska vi festa?". Han och hans kompis tyckte det var en finfin idé så vi bestämde oss för att gå till Sticky. På väg dit kom jag på att jag var ashungrig så jag pep in på Maccas och knep två cheeseburgare.

Och med en burgare i varje hand INSER JAG ATT MITT SKOSNÖRE HAR GÅTT UPP!

Så jag ba, till han killen "Asså kan du knyta?".

Och han ba "ehhh... kan du inte göra det själv?" (orolig för att han ska bli utnyttjad)

Jag ba "eh, jag e lite busy här. hade jag haft en ledig hand hade jag gjortet själv men nu går det inte. Som du kan se!" *gullar*

Så han gjorde det!

DET ÄR DÅ ROBYN MÅSTE HA GÅTT FÖRBI, SETT SNUBBEN (OBVLOUSLY HENNES EX) OCH BLIVIT JÄTTELEDSEN. Trodde säkert det var ngt på g mellan mig och snubben.

Det var det ju såklart inte. Jag hade ju Jäl redan på den tiden. Men det kunde ju inte Robyn veta. Stackarn. Utan hon gick hem och skrev texten "you got down to tie her laces" och ba var förkrossad. Tyvärr är ju det det sämsta med hela låten.

MEN I ALLA FALL!

Borde ju typ få royalties eller nåt. Har ngn numret till Robyns manager/agent/juridiska ombud?


Ps. Ia och snubben? Nä, det blev aldrig nåt. Sånt är livet.

14 kommentarer:

Ia sa...

Haha *haha*. Fast du var inte så trevlig när du "bad" han knyta skon:)Det var mer " asså KNYT"

Shit vilken kväll, den var rolig fast du var pinsam <3

A. sa...

Haha. Jag kan inte se någon annan förklaring till hur låten ska ha blivit till. Bara lägga till i cv:t. By the way din blogg håller mig lite leende på dagarna. / A från sjukhussängen

A. sa...

Haha. Jag kan inte se någon annan förklaring till hur låten ska ha blivit till. Bara lägga till i cv:t. By the way din blogg håller mig lite leende på dagarna. / A från sjukhussängen

emster sa...

IA! Jag vet vi var galna och jag var oförskämd!

A: Åh jag är helt OROLIG för dig!!! Hur mår du ? Vad har hänt????

A. sa...

Mår rätt dåligt men får antibiotika och kortison för magen, dropp till frukost lunch och middag och sen insulin till efterrätt eftersom mitt blodsocker inte klarar all dropp. Sen fria operationer. ;) Magen har pajjat rejält och läkarna vet inte varför men de vet hur de ska fixa det. Så blir kvar här minst över helgen...

Felicitas sa...

Hahaha! Såklart handlar den om dig!!

emster sa...

A: Stackars! Krya på dig!

Feli: Hehe, ja men visst gör den...

Jäl sa...

Va fan jag borde få royalties från dina inlägg eftersom du snor 90% av det du skriver från mig....

"..det sämsta med hela texten.."

Du lyssnar ju inte ens på texter...

A: trevligt att du är lite tillbaka!

A. sa...

haha fantastiskt med äktenskapliga diskussioner via bloggen :) Och lite tillbaka är jag. Men läser mest, svårkommenterat ha mobilen... och laptop är inte okej tydligen på sjukhus...

emster sa...

Jäl: Ett år äldre men ff tönt märker jag.

A: Åh jag är så worried! Bli bättre nu!!! Heja heja! Och klart lillebrorsan ska serva dig!

!!!!

Magdalena sa...

Jag läser här ofta men har aldrig kommenterat tidigare, kanske för att jag inte orkar efter att jag garvat läppen av mig!
Du är grym!

emster sa...

Åh Magdalena. Du får mig att RODNA! tack! och tack för att du läser :-)

sara-matilda sa...

MIN svägerka har bästa bloggen helt klart! saknar!! pyss

emster sa...

SAKNAR DIG MED!!!!! PYSSEN!