torsdag 22 oktober 2009

Puffa *poke*

Jag vet inte om jag har berättat det tidigare men jag har en sån här "puff" grej med Ia på Facebook. Så fort jag loggar in har hon puffat. Jag puffar tillbaka. Nästa gång är det samma sak. Jag loggar in och möts av en puff. Asså orka. Men jag tänker inte ge mig. Verkligen inte.

Ibland måste jag logga in på Fejan från mobilen bara för att se om Ia har puffat. Jäl ba "vad gör du" och jag ba "eh... jag kollar en grej" *vågar inte erkänna att jag måste kolla puffstatus*

Det är ett litet puffkrig. En gång puffade jag Ia medan vi var ute på stan. Tillsammans. Hon gick på damernas och jag krafsade fram mobilen helt hysteriskt och puffade tillbaka. För jag visste att hon hade hunnit puffa mig! Jag var sjukt nöjd. När hon kom tillbaka satt jag bara och log och kände mig överlägsen. Hon ba, på en gång: Näää, har du puffat mig!?

Och alltså fine. Det är ok med ett puffkrig.

Men nu har Felicitas börjat puffa också!?! wtf? Hon gjorde det för ett par veckor sen. Jag tänkte att jag är ju sjukt van puffare, hon kommer aldrig att hålla. Men hon fan ger sig inte. Med Ia har det liksom blivit rutin. Man går in på Fejan och puffar lite. Skulle bli sjukt nervös om hon slutade puffa. Skulle ringa på en gång och ba "HUR MÅÅÅR DU???"

Med Feli är det precis i början av puffkriget. Ni vet när man verkligen måste hålla koll, vara på sin vakt, inte hamna på efterkälken och låta en puff ligga för länge. Om hon tror att hon kan trötta ut mig - puffmästaren - så misstar hon sig grundligt. Feli är bara en liten flicka. Hon har inte en chans mot en rutinerad puffgumma som jag!

Så jag har ett litet meddelande till dig, du "lyckans, skrattets och nöjenas gudinna": Back off plutten, du vet inte vem du messar med! Du har ingen aning. Du befinner dig på djupt, mörkt vatten. Och jag är sjukt bra på att simma!

4 kommentarer:

Betsy sa...

Hon ba, på en gång: Näää, har du puffat mig!?

Jag garvar ihjäl mig och dör nu. Hej

Ia sa...

finns ingen som puffar som vi <3

Felicitas sa...

Hahaha! Jag kommer ihåg att du för ett tag sedan skrev ett inlägg om just det här med puffandet och att du var lite smådesperat för att du inte förstod vad det innebar... :) Så jag kunde givetvis inte låta bli att jävlas. Och nej, jag ger mig inte heller så lätt.

Puff, förlåt - Puss på dig!

emster sa...

Betsy: hehe, ja du vet ju hur vi är!!

Ia: <3. Nä vi är unika!

Feli: hehe, jag misstänkte att det var så. Game on!