onsdag 15 april 2009

Yo kidz!

Vi har precis varit på Coop i Bromma. Vi åkte dit för Jäl kom på att han ska spela fotbollsmatch imorgon bitti och han kastade sina fotbollsskor förra veckan. Och klockan var kvart över nio så alla riktiga butiker var stängda. Vi hittade ett par fina skor för 299 kronor. Skitbra pris. Han är inte ngn materiallirare, Jäl, det får man ge honom. Sånt gillar jag. Nä, helt opretto, han bara: vill du med till Coop, jag ska tjacka fotbollspjuck. Och jag bara: Ja, vad kul med en biltur så här på kvällskvisten!

Okej. Inte så ungdomligt av oss kanske. Men fint på ngt sätt tycker jag. Man skulle kunna säga att vi kommer en dag närmare pensionen varje dag. Vi ser fram emot det.

Ps. På parkeringen på Coop hälsade jag på en annan "fru" som var och handlade med sin man och bil. Jag hälsade gnm att nicka/blinka hårt. Som tack för att hon väntade medan jag gick in i bilen. Jättefin stämning blev det. Hon nick/blinkade tillbaka.

4 kommentarer:

A. sa...

Vackert. Mycket vackert. Dock ska Jäl inte spela fotboll i skor från Coop. Han förtjänar bättre.

Eller är det så att du håller hårt i skobudgeten och han unnar dig ett par nya pumps som du kommer använda en gång istället. Lika vackert det. :D

Jäl sa...

Vill bara säga att skorna var utmärkta fick på ett par riktiga kalasskott med dem... :) Som man brukar säga: Det är inte fotbollsskorna som gör mannen..

Miss Baglady sa...

Ahh du värsta fotbollsfrun liksom. :)

emster sa...

A: Inget annat öppet kl 21,30 och vi SPARAR till NY... =)

Jäl: Och du är så duktig. Puss puss!

Miss BL: Javet! Fast jag får inte vara hemma och bara shoppa och dricka vin hela dagarna. Synd...