torsdag 16 april 2009

Twitter take two

Jag är inte den som ger mig. Förut, jag ba: nä men twitter = astråkigt. Jag fetdissar. Men alla bara fortsätter med twitter och jag ba: nä men nu är jag ju lite utanför! Så kan man ju inte ha det. Så jag loggade in igen och skrev en "update" om att jag ska börja twittra. Sedan skrev jag en rad till bagladybruden som ff är sur för sin löneförhandling.

Är ensam hemma. Jäl är ute och käkar med sin pappa och bror (Wacko). Han är verkligen sen hem. Undra vad de gör. Och Jäl borde inte ens få äta för han har typ fått gluten. Det är helt sjukt. Han har haft ont i magen hur länge som helst (och massa problem) och igår var han och gjorde gastroskopi inkl biopsi. Han var jätteledsen. Och läkaren tror gluten och/eller magsår. Stackars Pluppi! Han är lite knäckt. Om han har gluten får han aldrig mer dricka öl! Till exempel. Det är en massa besvär.

I alla fall. Nu kom jag ifrån ämnet.

Twitter.

Jag ska försöka komma igång med det. Inte för att det är kul. Men man vill ju inte vara "efter". Så en chans till. Sen fåre fan vara nog!

Eller man "har" ju inte gluten. Man är glutenintollerant. Säger Jäl. Det påminner mig om en annan grej. Igår när vi åkte till Coop i Bromma så körde Jäl över heltstreckat och jag bara "ah men hillu du körde över helstreckat" och han bara "ah men hillu det heter inte helstreckat, det heter heldraget". Och jag bara "ah men just det, du heter inte Jäl du heter Messerschmidt"...

11 kommentarer:

sara-matilda sa...

haha, nehe? har bror min blivit glutenbarn? så himlans kul! (alltså igentigen inte, men han är ju alltid ap "rädd" för min gluten mat) Haha

Felicitas sa...

Usch. Hoppas verkligen inte att det är glutenallergi. :(

emster sa...

Sara: Då kan ni äta samma mat. Om det är gluten... Vad kul ni ska ha. Ni ba: nä men vi gillar majsmjöl mkt mer! =)

Feli: Intollerant... ;-)

Felicitas sa...

Jag trodde faktiskt att det var en allergi (dvs att man inte tål alls), men se där! :) Nu vet jag bättre. :)

Det behöver ju inte vara totalt kört med öl, just eftersom det handlar om en intollerans... ;)

http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=14055&epslanguage=SV

Jäl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jäl sa...

Sara: Du får nog ta och lära damerna lite när det gäller din åkomma som vi brukar kalla celiaki.

Sen kan jag inte låta bli men det är kul att både damen "jag är så grym på att skriva" samt damen "men jag måste bara ha rätt" stavar lika uselt som halv ordblinda jag.

Men det är ok, jag tolererar det :)

emster sa...

Sa ju det. "Messerschmidt"...

sara-matilda sa...

felicitas, det är ju tvärt om! intolerant = tål inte alls:)
haha bra där bror

Felicitas sa...

Oooooookej... It's war... ;)

Jag erkänner när jag har fel, även om det grämer mig.. Intolerans stavas med ett "l" - jag stavade fel.

Men vad gäller allergi vs intolerans ger jag mig faktiskt inte.

En laktosintolerant person kan ofta äta låglaktosprodukter (beroende på hur pass känslig man är), eftersom kroppen klarar av att bryta ner en viss mängd laktos.... Somliga är jättekänsliga och klarar inte låglaktosprodukter, men somliga gör det. Eftersom det handlar om en intolerans av olika grad.

Sen har jag förstått att det inte är riktigt lika enkelt när det kommer till glutenintolerans, eftersom toleransen inte alls är lika stor och att det i princip inte går att äta något alls.

emster sa...

Jane... ibland är du faktiskt töntig på riktigt.

Felicitas sa...

Emma: Må så vara. Men jag gillar inte att bli skriven på näsan. That's me.