söndag 19 april 2009

En vanlig söndag

Jag har varit på opera. Jag hade aldrig varit förut. Tänkte att det kunde vara kulturellt. Söndagsnöje. Tänkte att vi = trevliga lilla familjen. Heja oss liksom.

Vi satt i kyrkan och kollade/lyssnade i sjuttiofem minuter (kändes som sjuttiofem dagar). Asså opera... Jag säger såhär: "gäsp". Jag satt och vred mig. Jätteobekväma bänkar. Och så orkade jag inte hänga med i storyn (fast jag hade läst den och visste vad som skulle hända). Satt och funderade på annat. Jäl blev typ helt sur när jag, i en låt, frågade om en av hans tjejkompisar ff är kär i en kille som inte vill bli ihop med henne. Han bara himlade med ögonen och såg allmänt onöjd ut. Väste/fräste "inte vet JAG!!" till mig.

Men förlåt då...

Sedan cyklade vi hem och nu har vi kollat på Filip och Fredriks nya program. Det var asdåligt men det var kul när de visade videoklipp på Fredriks dotter när hon skulle säga "Sean Penn". Ni får youtuba det. Allt annat var typ pinsamt. Vuxna karlarna liksom!

2 kommentarer:

Ninde sa...

Amen är hon det då, tjejkompisen? Helt relevant frågeställning tycker jag. Även under Operan..;)

emster sa...

Men jag veeet! Och han vägrade svara. Han vet inte säger han. Men herregud hur kan man inte veta!!!