fredag 4 september 2009

Stig Malm igen

Vad Stig Malm tyckte? Jo, att det kanske krävs kvotering el andra tvingande åtgärder mot ngt som sitter så djupt rotat, nämligen jämställdhet i näringslivet. Eller INGEN jämställdhet i näringslivet.

Allvarligt, hur hotfullt kan det vara att ta in kvinnor i bolagsstyrelser? Tror gubbjävlarna att bolagen kommer kursa?

Och vad är det med alla idiotiska kvinnor som säger "jag vill bli invald på egna meriter - inte på kön". Sanning: Du blir inte invald trots att du har meriterna. Du blir inte vald för ditt kön - du blir bortvald!

Jag är så jävla jävla jävla trött på kvinnor som inte tycker som jag. Det är värre än män som inte tycker som jag.

KAN INTE ALLA BARA TYCKA SOM JAG!?!

VARFÖÖÖÖR?

Näe, nu hetsade jag upp mig igen. Jag borde inte hetsa upp mig. Jag borde vara en sån där som inte bryr sig. Fast det är jag inte. Jag är 2000-talets SdB.

2 kommentarer:

Anonym sa...

FAN, jag blir också skitirriterad på folk som tror att en massa kompetens försvinner från bolagsstyrelserna om man kvoterar. Vad tror de pågår just nu -jo en massa kompetens tillvaratas INTE pga. vårt ojämställda samhälle.

Om man någonstans tror att kvinnor är precis lika kompetenta som män så bör man överhuvudtaget inte oroa sig för det här med kvotering och om det införs.

/M

emster sa...

Amen precis!