tisdag 1 september 2009

Skidor/naturen

Nu är det september och jag har svarta kläder på mig på jobbet. För det suger. Fuckin sux. Nu kommer allt bara att bli regn och kallt. Jag vill inte. Jag friggin vägrar.

Jag vill bo i fjällen. Jag vill gå på skogspromenader. Jag vill åka skidor. Jag vill åka längd. Jag vill åka telisar. Jag vill åka bräda. Jag vill åka lagg.

Jag vill inte sitta instängd i stan längre.

Snälla herr eller fru skidanläggning/skidmärke/coola skidklädermärke: vill ni anställa mig och flytta upp mig till NATUREN?

Jag skulle passa hand/handske hos er.

I stan: not so much. Jag har så mkt ilska i mig över avgaser, köer, stress, idioter mm. Jag bara ”tänker/drömmer” att jag slår ner folk eller säger så elaka saker (väldigt träffande) så att de börjar grina. Det är ju inte så bra. Eller normalt. Eller typ, hälsosamt.

Men om jag bor i naturen och åker skidor så kanske jag inte är ilsk längre.

Jag var ju inte så ilsk när jag bodde i Åre. Eller i Val d’Isère.

Jävla kukstan. Jag vill bli gull.

1 kommentar:

Betsy sa...

Du glömmer att du var väldigt ilsk i Trysil en gång. Fast det kanske berodde på norrmännen?