onsdag 16 september 2009

I min bransch

Ibland är det verkligen boring att jobba i finansbranschen. Typ när man bara har gubbar i dressmankostym med matchande pastellfärgad slips att snacka med och man ska välja mellan ord som "pensionsbesked" eller "omval".

Ibland drömmer jag att jag ska bli headhuntad till värsta mf-jobbet i ngn glammig bransch typ MUSIK eller att jag blir uppringd av Kristian Luuk som undrar om jag vill resa världen runt för att scouta inför kommande säsonger av På spåret.

Men jag menar finansbraschen har ju sina uppsidor. Det är ju sjukt viktigt med pension och sparande och sånt. Och man hänger ju med lite bättre på nyheterna och så. Vissa fördelar har det ju faktiskt. Och det finns en hel del roliga tjejer där. De är ganska få bara.

Haha, jag är den enda på jobbet som inte är blå. De andra tycker att jag är helt knäpp, typ ett litet flummigt gröna vågen barn. JA, jag anses UNG på jobbet. Fast jag är trettio. Då hajar ni hur silvergrått det är. Totalt. Närå. Men nästan.

Inga kommentarer: