tisdag 19 augusti 2008

Vad glor du på gubbjävel?

Har varit och tränat. Sista gången på det passet, I tell you. Det var ett sånt MTV-video-pass. Och han instruktören, han är fan inte klok. Förra gången så glodde han heeela tiden på mig.

Och skrattade!

Först tänkte jag att jag kanske var söt. Men så såg jag mig själv i spegeln (rödflammig, alkosvullen padda) och insåg att det inte var så. Visst, jag är inte så bra. Men i alla fall. Lite taskigt är det ju. Men jag är stolt, jag kan väl ta att någon skrattar åt mig. Jag förstår ju att det måste se kul ut. Så jag tänkte att "Jag ska minsann visa honom. Jag går dit igen."

Idag pekade han också! Skrattade och pekade. Det värsta är att han är ganska söt den där norrmannen. Jag blir helt generad. Får hitta nytt MTV-pass. Dit går jag inte igen!

På vägen hem var det en kille som sprang om mig på min cykel. Jag skämtar inte. Och det var inte någon sportig kille utan en sån där svartklädd, spinkig kille i urtvättade stuprörsjeans och trasiga kängor. Han sprang om mig när jag cyklade. Helt sjukt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken idiot! Jag tror bara han var avis på att du är så snygg!

Gubbjälel eller jävla gubbe kan vara det bästa man kan säga... Så effektfullt och sårande.

emster sa...

Mm. men man vill ju inte vara taskig...

har du kul på beatlesfestival?

Anonym sa...

Nä, taskig är dumt...

Jag åker i kväll... Men jag ska rocka!