söndag 17 augusti 2008

I'm a blogger yes I am

Sedan jag började blogga har en helt ny värld öppnats. Jag visste inte innan. Jag var helt såhär: Gud, blogga, det är väl bara femtonåriga tjejer som gör det? Tar kort på sina fula H&M-kläder och små råttor, förlåt jag menar chihuahuor.

Jag var så naiv. Nu vet jag bättre. Jag vet att det inte är så. Det finns jättemånga bloggare som inte är efterblivna. Som skriver roligt och bra och har gått ut gymnasiet.

Jag har även utökat mitt vokabulär. Lärt mig ord som "widget" och "bloggosfären". Jag visste inte om bloggosfären innan! Jag visste om atmosfären. Och hade hört talas om stratosfären och... thermosfären(?). Den sista är jag lite osäker på. Jag kan ha hittat på den. Jag gör så ibland. Hittar på en grej och så tror jag att jag fick lära mig det i skolan och så blir jag skitsur på Jäl om han säger att det inte finns. Då säger jag alltid att jag läste det i DN. Då blir han tyst.

Nu förtiden känner jag mig lite säkrare i bloggosfären. Jag kan lingot. Vet vart man ska hänga. Vet ställena som man ska synas på. Det känns typ som att jag hänger med lite bättre än mina bloggoskuldsvänner. Att de inte riktigt hajjar grejen. Jag är lite modernare och har lite bättre koll. De är som min mamma som fortfarande inte vet hur man spelar in på videon. Och vi andra bara: Eh, släpp videon, var är dvdn grandma?

Late adapters som man säger inom mitt gebit...

8 kommentarer:

Anonym sa...

>>Late adapters som man säger inom mitt gebit...<<

Av kvinnan som fortfarande tycker att TextTv är det senaste...

Anonym sa...

Text TV är kanske inte det senaste, men vad vore livet utan sidor som 377, 650, 330, 101, 104 och 401. smhi.se har ingenting på väderkartan i fyrfärg och en upplösning som gör att nintendo 8-bitars känns som space age.

Btw... Manhattantyget finns på svenskt tenn. Funkar till allt om du frågar mig.

Mr. Bauknecht

emster sa...

Jäl: Vadårå, text-tv rular och du är bara avis att jag har två finfina intressen: bloggen och text-tv.

Mr Bauknecht: Eller hur? Ser att du svt-textar mest. Jag med, fast underhållningssidorna på trean, fyran och femman kollar jag också.

Manhattantyget är grymt coolt, tack för info!

Ninde sa...

"då säger jag alltid att jag lste det i DN. Då blir han tyst." Moha ha underbart. Har iofs använt något ditåt själv med exet. Fast jag brukade dra till med kulturdelen för att vara på den säkra sidan. Även om jag oftast bara orkar med serierna på vardagmorgnar...;)


Och manhattanmönstret från Svenskt Tenn funkar på tallriksunderlägg med. Iaf hos mig..;)

Hah! Var inte för säker på dina bloggoskuldsvänner bara. De kan ju röra sig hemtamt i bloggbyn men samtidigt officiellt hävda att de på sin höjd läser någon jobbanknyten blogg. Att de "inte är så insatta" i det här med privatbloggar..hinner inte läsa sånt/har ingen större koll på det osv. Allt medan de bloggar på i hemlighet...;)

A. sa...

Widget?

Bloggat i två år snart och har ingen aning om vad en Widget är...:-)

emster sa...

Ninde: Du har rätt, de kanske är värsta megabloggarna och jag vet ingenting...

A: Nej, inte jag heller.... egentligen. Alltså rent tekniskt fattar jag inte riktigt. Men jag har skaffat mig en. Tror jag.

Ninde sa...

He,he som jag då. Eh..typ..;)

emster sa...

Ninde: Eller huuuuur? Du kanske är den där tjejen som brukar stå brevid mig på muskeln, eller du kanske jobbar i huset.