onsdag 6 augusti 2008

Stötte på Pat Bateman på lunchen

Vi ska packa idag. För femtioårsfirandet och bröllopet. Har lovat Jäl att plocka med mina kläder också. De ligger utspridda över hela lägenheten och jag börjar få magsår av hans menande blickar och suckande. Sån press. Glömde att ta med mig matlådan han lagade åt mig igår också. Inget klarar jag av.

Ska hetsträna igen efter jobbet.Eftersom dansaerobic är totalt ovärdigt får jag hitta på något nytt. Funk… Leka MTV-video. Sexigt. Det blir säkert bra.

Jag har gått ner sex hekto. Yay! Och åt nyttig lunch på Kalori idag. Själv. Orkade inte gå med kollegorna. Det var en kille som lunchade där som pluggade samtidigt som jag. Jag såg honom för att han såg mig. Han vände bort blicken. Jag med. Mäktar inte prata väder och vind med någon som ser ut som hämtad från Stureplan. ”Jag jobbar på Investmentbank” hade han sagt. ”Vad originellt” hade jag svarat. Han hade blivit putt, kanske utvecklat lite Patrick Batemandrag: dödat en hora, tryckt upp nya visitkort. Jag hade känt mig ansvarig. Så jag vände bort blicken. Han vände ju också bort blicken. Tror kanske att jag är mobbad på jobbet och måste käka lunch själv. Eller har trettiårskris på grund av Pippi Långstrumpstilen. Men jag var snygg, fortfarande lite bränna kvar trots två dagar regn och instängdhet. Han var ful, nyklippt. Tänk tyskt fyrtiotal. Bara muschen som fattades.

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Ja... Och inlägget leder mig osökt vidare till Fejjan. Varför vill folk "bli min vän" som inte ens skulle hejja på mig på gatan om jag mötte dem? Dum som man är klickar man inte ignore, utan accepterar med en suck. Man kanske skulle ta och städa bland sina 346 "vänner"?!!

emster sa...

Word!
Fejan suger musten ur en.

Jäl vill även att jag ska lägga till att "tänk tyskt fyrtital" är hans uttryck. Patent från och med nu.

Anonym sa...

var det bumsen-----?

emster sa...

Ia: hur visste du det? sjukt. jo det var han. ser mkt mer stiff ut nu. jämfört med då...

Anonym sa...

mmmm, vilken tönt!