tisdag 27 april 2010

Rim till Truls

En liten hand i min mage
”Puff puff, mamma här är jag”
En liten fot hoppar hage
”Buff buff” varje dag
Du är så tyst när andra är med
Ja blyg inför farsan, till och med
Gaskar nog upp dig när du kommer ut
Kanske kommer du till oss med ett hejdundrande tjut

En liten hand i min mage
”Puff puff, mamma här är jag”
En liten fot hoppar hage
”Buff buff” varje dag
Tänk att du är så fin det går knappt att förstå
Hela lilla du, dina fötter och händer så pyttesmå
Vad stolta vi kommer vara när vi åker runt med dig i vår Renault
Att vi älskar dig för evigt, det kan du lita på!

3 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Ååh vad fint. Vilken poet du är, det visste jag inte..

Johanna sa...

Truls har verkligen valt sig ett par riktigt sjyssta föräldrar!

emster sa...

Miss BL: tack gumsiplumsi

Joho: visst har han! duktig han är!