onsdag 28 april 2010

Gravidrapport

Igår var vi hos barnmorskan på gruppträff (vi har gruppmödravård). Vi tittade på en film om amning (sponsrad av Skandia, helt sjukt att amningsfilmen var sponsrad) och så pratade vi lite om att amma (verkar äckligt). Sen fick man kissa på en sticka (för att kolla graviditetsdiabetes) och så fick man gå in till bm, en och en, och bli stucken i fingret och sedan mäta magen och lyssna på hjärtljud.
Till alla tvivlare som har varit oroliga för min mage kan jag nu meddela att:

MIN MAGE LIGGER PRECIS PÅ KURVAN! JAG HAR EN FUCKING SVENSSONMAGE, OK CEPEN?

Sen skulle bm lyssna på Truls hjärtljud. Hon höll på att trycka på min mage med en stav och jag försökte förklara att Truls är väldigt blyg och inte gillar varken främlingar eller att man är hårdhänt. Hon ba mörsade den där grejen på min mage och Truls blev ju livrädd och försökte fly allt vad han kunde! Men hon gav sig inte, barnmorskan, utan ba körde på med den där lyssningsgrejen. Truls fick fan stresspanik och ba dunk-dunk-dunk sparkade allt han hade mot barnmorskans hjärtljudsstav! Stackarn. Han var ju helt vettskrämd. Sen fick barnmorskan iaf tag i Truls och han hade 148 i puls (mkt normalt, vi har finaste ungen i världen!!).

Truls hade värsta adrenalinkicken hela kvällen sen när vi kom hem, ba höll på och kicka loss som fan. Vi försökte lugna honom och Jäl spelade och sjöng Kents Mannen i den vita hatten (16 år senare) för honom. Men vi kom på att den var lite för morbid för ett litet barn som Truls så då försökte vi oss på Kents Elite istället men den tyckte Jäl var jobbig att sjunga. Och jag kan inte sjunga så… då kollade vi på teve istället.

Både jag och Truls har haft problem med sömnen i natt. Jag vaknade kl 01,00 och hade värsta svettningen. Fyfan vad varmt det var. Var supertörstig och megakissnödig på samma gång. Truls lekte i magen. Gick och kissade två gånger. Somnade inte om förrän kl 04,00!

Har på mig ny scarf idag från HM. Blå, mkt snygg. Däremot är inte håret så fint.

ps. har gått upp 5 kilo nu.

4 kommentarer:

Jäl sa...

Man får ju gärna komma med tips på vad som skall bli Truls bästa vaggvisa, gärna gitarrvänlig...

emster sa...

ja, för vi kom på att Mannen i den vita hatten (16 år senare) inte funkade så bra.

Miss Baglady sa...

Åhh värsta mysrapport ju. Klart Truls är bästa ungen. Måste väl BM också fatta. Och att han är blyg å så. Värsta normalt.

emster sa...

mm, han värsta mysen.