tisdag 6 april 2010

I valet och kvalet

Det blir ett mkt svårt val för mig i höst.

Jag kan absolut inte rösta för en rödgrön regering (även om jag helst vill rösta MP) eftersom det är ett SKÄMT att Lars Ohly och V då kommer att vara med och styra vårt land - och jag kan inte med kvinnan Sahlin. Det vore undergång, skulle det ske kan vi lika gärna börja bilda en kö och hoppa från Älvsborgsbron.

Men jag kan inte rösta på en Allians som är emot kvotering! Det är ju helt FÖRSKRÄCKLIGT att Odell är så verklighetsfrånvänd!

Så vad fan gör jag?

9 kommentarer:

Linn sa...

Kristdemokraterna kommer inte ha nåt att säga till om ändå och vad han än tycker så tycker dom stora partierna tvärtom så det kommer ändå inte gå igenom. rösta på blåbären iallafall.

.perpotator sa...

sansar dig och inser att kvotering är av ondo.
och varför måste Mp sitta med dom där liksom. vill dom inte ha röster eller..
för övrigt anser jag att vi ska avskaffa börsen och då kommer problemet med chefsposterna att lösa sig själv.
men kvotering.. nä jag förstår inte? vad är det som är så bra med det. du får gärna förklara eftersom jag kanske har missat något viktigt

emster sa...

Linn: bra point!

.perpotator: därför att INGET HÄNDER utan kvotering. TYVÄRR! Jag önskar att sunt förnuft räcker. Men så är det inte. Du väljs inte in på grund av kompetens idag! Du väljs in pga av (manligt) kön. Genom att införa kvotering hjälper vi en icke existerande utveckling på traven. Jag ärs å jävla TRÖTT på skiten. Jävla slipsgubbar som håller varandra om ryggen!

.perpotator sa...

Men vem vill ha ett jobb som man inte skulle fått annars. "Ja, du får jobbet, men det är för att vi måste ge dig det". Jättekul att komma dit då. Dessutom skulle jag aldrig respektera någon som inte fått ett jobb för sin kompetens.
Jag fattar att det är bekymmersamt det här med kvinnorna, men kvotering är INTE rätt väg att gå. Det måste till en attitydsförändring, annars spelar det ingen roll vad vi gör, värderingarna kommer att finnas kvar.
Är det inte dom vi vill ändra?
Med regler ändrar vi möjligen beteenden, inte attityder.

emster sa...

men gubbarna/karlarna/grabbarna får ju sina jobb nu pga av kön INTE kompetens!! kvinnor väljs bort TROTS sin kompetens.

.perpotator sa...

men jag tänker nog att det finns andra vägar att gå. kvotering är så, jag vet inte, aggressivt. kanske det vore bra att ha en jämställd rekryteringsprocess istället. där en kvinna och en man är med som rektyterare från början till slut.
jag säger inte att det är bra som det är, absolut inte så. bara att jag tror att det finns bättre sätt än tvångsmedel..

Miss Baglady sa...

F!
(eller hur de brukar stava det:))

Tehataren sa...

Jag håller med dig. Det där med block är åt helvete. En röst på MP är en röst på kommunist-Lars Ohly. En röst på vad som helst på blå halvan är en röst på faschistoida kristdemokrater.

Så vad fan gör man? Kalle Anka-partiet`För oss som insett att allt ändå är åt helvete? Det går ju inte heller!

emster sa...

.perpotator: har svarat på din blogg :-)

Miss BL: ;-)

Te: ja man får välja mellan pest eller kolera. vidrigt val...