söndag 9 november 2008

Hårdblonderad, plutande läppar, "foxy" på röven och stora tuttar. Kom och köp! Skynda, skynda jag säljer ut mig!

Jag blir lack. Har Linda Rosing släppt en bok? Det är inte klokt. Kan hon skriva? Eller har någon skrivit den här boken med (åt) henne? Vad handlar den om? Nej, låt mig gissa. Den handlar om henne.

Jag vill skriva en bok! Kan Linda kan jag. Och Carolina Gynning har också skrivit en bok kommer jag på nu. Och Magdalena Graaf. Eller är det den andra Graaf? Äh, spelar det någon roll? Alla som har vikt ut sig har alltså skrivit en bok. (Till och med Linda Skugge - hahaha, jag är så rolig)

Man kanske borde vika ut sig? Photoshoppa bort magen och sätta överflödet på tuttarna istället. Hårdblondera håret och lägga ut livelänk på bloggen. Dygnet runt-bilder på när jag och Jäl lallar omkring här hemma. Om jag sätter på mig mysbyxor som det står "foxy" på arslet och plutar med läpparna kanske det blir tokigt intressant. Vägen till evig framgång. Och så blir jag publicerad. Toppen. Yay...

Jag har tidigare tänkt så här: min bok ska vara grym. Den ska vara insiktsfull och rolig - men inte menlös. Den ska vara spännande och full med mina erfarenheter, åsikter, personligheter och humörssvängningar. Den ska vara beroendeframkallande. En riktig sidvändare, kioskvältare och best seller.

Men nu känner jag så här: den ska skrivas. Banne mig, sanna mina ord, den ska skrivas. Och sen struntar jag i om den blir utgiven. Eller ens bra. Det viktigaste är att den blir gjord! För kan den blonderade utvikstrion så kan jag.

Och jag tror att den kommer att vara bättre än Rosings, Gynnings och Graafs.

Kanske mer äkta?

3 kommentarer:

karro sa...

din kommer bli mycket bättre än lindas! har inte läst varken den eller carolinas (fast henne gillar jag, hon verkar rätt cool)

Felicitas sa...

Om ribban ligger där kan jag på förhand säga att den kommer att bli SÅ mycket bättre!

emster sa...

Karro: Ja, hoppas det... Har inte heller läst dem så man vet ju aldrig :-)

F: Du är snäll!