söndag 9 november 2008

Barack-attack!

Okej hur bra var Barack Obama i sitt tacktal? HUR BRA! Han var så bra att jag g r ä t. Tårarna sprutade. Det var Lille Skutt-tårar. Helt fenomenalt.

Jag älskar svulstig amerikansk politik. Det är the best - love it, love it! Obama är världens frälsare. Jag dras med: Yes we can för hela slanten alltså!

Är så grymt besviken över att jag inte är amerikan. Jag och Jäl har lovat varandra att vi ska bo där nästnästa val. Vi ska sluta vara mesiga, gråa svenskar och bli högljudda amerikaner istället. JIPPIE!

Jag längtar redan...

2 kommentarer:

A. sa...

Jag tyckte nog tom att McCains looser tal var rätt bra :-)

Och alla älskar brandtal. Så enkelt är det.

Det absolut bästa är Al Pacino i Any Given Sunday. Eller Alec Baldwin i Glen Ross ;-)

emster sa...

Såg inte det - vem bryr sig om en loser... He...

Mitt brandtal då? ;-)