måndag 3 november 2008

Etthundramiljarder frågor från Ninde

1. Vad heter du?
The-one-and-only-Emster

2. Vem tror du att du är egentligen?
Vem tror du att DU är!?!

3. Är du för lång eller för kort?
Jag är perfa!

4. Hur gammal skulle du vilja vara?
Hur ung menar du...

5. Vad heter du i andranamn?
Kicki

6. Vad står FB för? Flashback eller Facebook?
Fejan.

7. Är du en teaser eller en pleaser?
Jag är en argbigga!

8. Har du funderat på om din pappa verkligen är din pappa?
Har du funderat på om DU är min pappa eller vadå?!?

9. Har du varit med om något konstigt som du inte riktigt kan förklara?
Ja, bland annat så är jag anklagad för att jag aldrig har skrivit om minsta Jälsystern Linny. Hon påstår att jag aldrig nämner henne i bloggen när jag helt klart nämnde henne i bloggen när bonus-Jäl-systern gifte sig!

10. Din vän har kommit över en summa pengar i ett brott där ingen människa kom till skada. Skulle du ljuga för polisen för att skydda din vän?
Åmä, min pappa är polis. Jag ringer honom på en gång!

11. Lakrits eller vanilj?
Båda.

12. Pratar du för dig själv när du är ensam?
Mest i bilen. Övar på när jag kommer att bli intervjuad av Luuk, Robin, i Nyhetsmorgon, Morgonpasset och så. När jag blir känd. Ibland övar jag på engelska inför intervju med Jay Leno.

13. Gud är: en kraft, en person eller en projektion?
En stor bluff - sorry Linny!

14. Vem kommer först?
Va?

15. Är du tyst eller högljudd i sängen?
När jag sover eller vad snackar du om?

16. Har du fejkat en orgasm?
Löjlig fråga!

17. Vilket ställe vill du besöka “när det hände” - Area 51 eller Studio 54?
Area 51. På det andra stället knarkade de ju bara - inget märkvärdigt med det ju.

18. Fem låtar i soundtracket till ditt liv:
Nåt med Kent, U2, John Legend, Alanis och Fat Boy Slim eller Moby.

19. Vilken av dem ska spelas på din begravning?
U2's One.

20. Tre sorters godis eller snacks som du gillar:
Popcorn, Lysmelk och Zoo.

21. Handlade fråga 11 om glass?
Orkar inte skrolla upp och kolla.

22. Vem spelar huvudrollen i filmen om ditt liv?
Kate Hudson

23. Vilken bok läste du senast?
Just nu läser jag Låt den rätte komma in.

24. Skriv fyra märkliga saker om dig själv, varav en är sann och tre är falska!
Jag har en extra tå på vänster fot, jag har varit med i Big Brother, jag har kramat Peter Jihde och jag har bott i en bil.

25. Attraheras du av personligheter som är din motsats eller som liknar dig?
Vet inte. Jag vet inte hur jag är.

26. Vad stod det i det senaste sms:et du fick?
Ár du på jobbet? Krám mammá.

27. Vad har du på dig när du sover?
Det jag känner för.

28. Nämn två kändisar som du vill para dig hämningslöst med!
Jag "parar" mig inte!

29. Är morgonmänniskor onda eller goda?
Onda.

30. Du får chansen att leva i ytterligare 200 år, men ditt liv tar en paus och startar igen om 50 år - skulle du tacka ja?
Nä. Jag gillar mitt liv nu.

31. I fråga 26, fick du bläddra ner för att hitta ett intressant sms?
Nej. This is the real me...

32. När världen har gått under och du är ensam kvar, vad häller du upp i glaset på en bar?
Men jorden har ju gått under? Finns det barer då?

33. Du är tvungen att leva ditt liv i ett land som du inte bott i tidigare - vilket?
U.S.A!

34. Bortsett från en ångande het kropp, vilka personliga egenskaper blir du attraherad av?
En ångande het kropp är inte en personlig egenskap, men tydligen attraheras jag av cynism... ironi... svart humor.

35. Vilken film fällde du en tår till senast?
Moulin Rouge

36. Har du gråtit av en bok?
Ja senast av Mig äger ingen.

37. Vad har du som bakgrundsbild på din mobil?
Jäl i en sådan där mall med en kanin.

38. Och på din dator?
Ingen.

39. Du kan ladda ner information i din hjärna precis som i Matrix - vilken nu levande persons kunskaper/färdigheter skulle du ladda ner?
Får be att återkomma i den frågan.

40. Finns det en människa (som inte är en offentlig person), som du skulle vilja se död, på riktigt?
Nej inte vad jag kan komma på...

41. Är hångel förspel, eller bara hångel?
Kan man väl få välja då.

42. Du är välkommen till en jordliknande planet befolkad av teknologiskt utvecklade humanoider (ja, du skulle vilja ha sex med en del av dem), men du får aldrig mer komma tillbaka till jorden. Följer du med?
Nä verkligen inte! I like earth.

43. Har du dejtat någon som du träffat över internet?
Nej.

44. Skulle du nobba någon som är attraktiv, pga att h*n har ett namn som du har svårt att uttala?
Att vara attraktiv är inte allt.

45. Vilken film visar de på repeat i helvetet?
Mulholland Drive.

46. Vilken var den sista CD-skivan du köpte?
MJ - Thriller.

47. Välj tre personer som får bli miljonärer.
Alla får det. Men jag skulle vilja att Jäl blev det för han oroar sig jämt för pengar.

48. Hur och var vill du bo på din ålders höst?
Överallt och bekvämt.

49. Vilka är sötast, valpar eller bebisar?
Hur är det möjligt att kattunge inte ens var ett alternativ?

50. Citera något ur en sång, vars innebörd är speciell för dig.
"I will stay with you trough the up's and the downs. Yes, I will stay with you when noone else is around."

51. Beskriv det bästa fotot du har tagit.
Kanske det som jag har på mobilen.

52. Vad är det äldsta föremålet du äger?
En spegel.

53. Vad är det mest unika föremålet du äger?
Min nalle. Eller kanske Jäl.

54. Beskriv din favoritpenna.
Mitt tangentbord.

55. Vad är viktigast på jobbet; att vara omtyckt eller respekterad?
Häri ligger mitt problem. Det är båda.

56. Är vapen spännande eller otäcka?
Otäcka.

57. Vilken är filmvärldens bästa villain (skurk)? Du får inte säga Heath Ledgers Joker i The Dark Knight.
Johnny Depp i den där filmen när han är barberare kanske. Nåt med Johnny D i alla fall.

58. Att bli uppäten av en krokodil eller uppäten av en dinosaurie - skulle det göra nån skillnad för dig?
Jag ska aldrig dö.

59. Är det okej att tjuvläsa sin partners mail eller sms, om det skulle visa sig att h*n varit otrogen?
Det kan man ju inte veta innan. Men man gör som man vill.

60. Skulle du vilja bestämma över din egen död?
Jag ska inte dö.

61. Borde alla droger vara förbjudna utom alkohol, tobak och kärlek?
Tobak och alkohol kan också förbjudas. Fast inte vin...

62. Är middag med blommor och levande ljus romantiskt?
Romantiskt.

63. En bra historia är: a) rolig b) sann
Rolig.

64. Du har lagt vantarna på drömkillen/tjejen, men nu är h*n hell-bent på väg att skaffa en oändligt pinsam tatuering! Är detta en dealbreaker, yes/no?
Äsch. Fast jag gillar det inte.

65. När Asteroiden kommer, vill du hellre ha ett skyddsrum eller första parkett?
Skyddsrum.

66. Var det roligt att svara på de här frågorna?
Det var lite jobbigt. Men lite kul. Det var så många. Skulle ha räckt med hälften.

Puh. Nu får du svara!

Det här är Ninde som lurade mig att göra detta.

3 kommentarer:

Ninde sa...

24. Du har inte kramat Peter Jihde va? Va?! :D

Och Linny är snyggt som namn/nick..:)

Felicitas sa...

Den där var asjobbig. Läste Nindes också. Phu! Den gör jag INTE.

karro sa...

hahahaha!!! återkommer kanske...