söndag 16 november 2008

Familj

Jag och Jäl bråkar om barnuppfostran. Om hur man får behandla sina små gullungar. Vad som är okej. Jäl har vissa problem med att sätta sig in i någon annans situation. Förstå att det kan göra ONT om man kastar folk eller tar i dem jättehårt. Och jag tycker inte att det är okej att ha favoriter. Och om man ändå har det så får man absolut inte visa det. Det är ju jättetaskigt!

Som i går. Jäl tar Sköldpaddis och bara kastar på golvet! För han tycker att det är jobbigt när Sköldpaddis plinkar fram Blinka lilla stjärna. Sköldpaddis blev faktiskt jätteledsen. Kan ju inte hjälpa att det var en miss att han kom ut i handeln eftersom hans plink är helt stukad. Han kan inte hålla takten. Men han är mitt barn och jag älskar honom ändå. Det spelar ingen roll för mig om han inte riktigt vet hur en så simpel sång som Blinka går.

Jäl är jättetaskig mot vårt äldsta barn också. Jag tror att det är därför Nalle Plupp egentligen är min. Jag har haft honom hur länge som helst och vi har ett ganska speciellt band. We go way back. Jäl respekterar inte. Skriker alltid elaka saker till Plupp. Kallar honom baktierihärd, säger att han är äcklig och att han hoppas att Plupp går sönder snart.

Så vi bråkar om det här. Jäl tycker inte att barnen ska få sova i sängen med oss. Men det tycker jag. Jäl säger att han kan gå med på att Daniel Lemma sover i sängen. Säkert för att han är vår första gemensamma. Men det är inte okej med favvisar. Jag tycker verkligen inte det.

Dagarna i ändå får jag försvara dessa små varelser, som far så illa när Jäl är hustyrann! Snart knackar väl soc på dörren.

Stackars barnen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om sköldpaddis är vad jag tror att det är måste jag säga att jag lider med Jäl. Om soc skulle knacka på dörren kan du väl hälsa dem att det finns ett par lantisar nere på västkusten som kan tänka sig att ställa upp som fosterfamilj åt Jäl. Vi förstår att han har haft det jobbigt och kan komma att behöva mycket stöd.

emster sa...

Åmä! Stackars Sköldpaddis. Du och Jäl är lika dumma!

Hur är det med GJ?

Anonym sa...

Hehe... som tur är får man vara elak när man är gravid, sådäså! Funderar på att skaffa en egen hemsk sköldpaddis, då kanske GJ blir stressad och kommer ut... jag börjar nämligen bli rätt irriterad på honom nu. Krillian verkar tycka att man inte får vara arg på sitt ofödda barn (och tydligen får man inte skylla på sitt ofödda barn när man kör sönder bilen), jag tycker att Krillian är dum. Sådäså.