torsdag 2 december 2010

Sugar

Jag var på Sugar - I hetaste laget igår. Ni vet den där med Henrik Dorsin och Jonas Malmsjö. En av dansarna var på pricken lik Jäls brorsa Wacko. Verkligen kopia/klon. Stirrade på dansaren hela föreställningen (har ingen aning om vad Sugar handlade om pga av fokus på dansaren).

Kom fram till följande möjliga scenarion:

Jälmamman födde twins och råkade bara få med sig en unge hem fr bb.
Jälpappan har haft hemlig affär m kvinna som fött spiklik unge.
Wacko har avslutat trist juristkarriär och blivit dansare.

SKA BLI MYCKET SPÄNNANDE ATT TA REDA PÅ VILKET SOM ÄR RÄTT I JUL!

Iaf. Musikalen (eller "mjusikall" som mamma säger) var en fars. Mamma som brukar vara surtant på sådana här tillställningar skrattade så hon grinade. Jag skrattade så att jag grinade för att mamma var så lik morfar när hon skrattade och det värsta mamma vet är när man säger att hon är lik morfar. Kom att tänka på att mamma alltid hade en skylt på landet på toaletten där det stod "PAPPA GLÖM EJ ATT SPOLA". Jag trodde i flera år att hon menade min pappa och tyckte att det var hemskt förnedrande att hon satt upp den där lappen. Men den var riktad till hennes pappa, alltså morfar, som brukade gå hem till oss och skita när hans toapapper tog slut. Tydligen orkade han inte sätta på vattnet eller nåt för han spolade aldrig. Mamma blev vansinnig, för inget kul att komma till landet och mötas av korvar. Satt iaf och tänkte på det där medan jag kollade på dansaren som jag kanske är släkt med och grinande mamma.

I mjusikallen hade de lite samma taktik som i Family Guy. De säger ett skämt och man ba "ah men det var nästan roligt" och sen kör de samma skämt igen och man ba *mengud INTE ROLIGT* och då drar de skämtet igen och man ba "jag vill ha pengarna tillbaka" men de bara fortsätter  att dra samma skämt cirka fyrahundra gånger. Till slut är man hjärntvättad och skrattar ögona ur sig, typ vet inte vart man ska ta vägen för så roligt är det. Henrik Dorsin så himla kul. Mamma säger att hon bara kan titta på honom så skrattar hon. Jag tycker hon har rätt.

6 kommentarer:

Ida sa...

VET DU att Henrik Dorsin är född 1977? Det är lite... roligt. Kunde vatt 1957 känns det som. Han är f ö briljant!

Sofy sa...

hööru damen, du är ett litet körsbär i min värld. Kolla bara!

emster sa...

Ida: inte klokt!

Sofy: men GÖLLE DÄJ!

Linn sa...

Hur var det? Unveil the mystery woman!

emster sa...

det var kul. henrik dorsin var kul. pjäsen va lite old.

Linn sa...

Öh alltså jag var lite otydlig. Jag skiter völ i pjösen. Hur ärom släkt? vare secret twin?