fredag 10 december 2010

dagen fre

jag och mamma har gjort hand- och fotavtryck på lillungen idag (mamma är ju fd dagsfröken). dejan fattade verkligen ingenting utan satt bara där med en massa kletig färg på händer och fötter och dreglade. jag och mamma jollrade järnet och ba "jaaaa äj de lolig me färgen jaaa va lolig, lull lull" men hon verkade inte bry sig. upptagen m att försöka få in handen m brun färg i munnen. fick bända ut den. lillunge mkt stark.

ska snart hem t bollan och lången på middag. fick välja mellan "fisk och schysst vitt vin" eller "kött och amarone". jag valde amaronen. mamma skulle vara barnvakt men helt plötsligt var allt "ja men om ni ändå bara ska till bollan kanske lillungen kan följa med..." och "det är ju nobeldagen och så är det en annan grej jag vill se på teven" och "hon kommer ändå inte komma ihåg att jag nattade tills nyår, det är bättre vi övar i mellandagarna" och jag ba *wotever tanten*. så nu ska lillungen följa m på middagen.

gick förbi hm för att försöka hitta "nåt snyggt" att ha på mig ikväll. men inget klär en flodhäst som man brukar säga. ska iaf ha "riktig" behå på mig. så skönt! hatar mina bröst. vill ha två små pigga myggbett inte fetbleka bautapattar (tänk juver) långt ner på magen!

2 kommentarer:

åsa sa...

och jaaaaaaaaaaaaaaaaaa hon bloggar igen! har nog varit inne o kollat tio gånger på jobbet idag (ja, lite uttråkad!) men nu när jag väl är hemma o sitter framför brasan med ett glas vin o laddar för julfest - då äntligen finns du igen! fyrdubbelt dessutom! kvällen är räddad :)

emster sa...

åsa: jäj, blogga!