söndag 5 december 2010

om du inte har sett the wire och planerar att se den serien kan du hoppa över tredje stycket

Hej bloggen, har inte hunnit/orkat blogga på flera dagar. Blir så trött i armarna av att putta/skjuta barnvagnen i snön. Dessutom: skrivkramp/tråkigt liv.

Har jagat upp mig över sura tanter och gubbar på stan som ba "FÅR MAN GÅ FÖRBI HÄR ELLER!" när man stannar på trottoaren för att hämta andan/stoppa i nappen. Vill bara vråla åt dem att sluta vara feta! De borde vara tacksamma över att få vistas på samma jord som lillungen. De borde knänöja inför jesusbarnet i briovagnen. Dagens pensionärer har ingen respekt! Dessutom är de inte alls fattiga. Det är en lögn! Var ute på Djurgården häromdagen och gick på toa på waldemarsudde och det kryllade av välklädda gamlingar som shoppade svindyra krukor. Gick sedan till Blå porten för att äta lunch men fick inte plats pga alla pension som svullade i sig bullar och kakor. Äckligt.

Nu ska vi kolla på the wire. är mitt i säsong tre. misstänker att stringer bell kommer att dö snart eftersom han just nu är min favoritkaraktär. Det har inte gått så bra för de tidigare favoritkaraktärerna i serien.  grinade nästan när lillungen wallace blev knäppt av jävla poot o bodie. hur kunde de?? lever ff på hoppet att D'Angelos död är fejk och att han har sådant där vittnesprogram och lever loppan på boskapsfarm i montana el likn. verkar inte så eftersom mcnulty vill utreda. tycker även att kima kan ta och skärpa till sig och ta ansvar för sin unge!

gokväll.

3 kommentarer:

mikebike sa...

jag insåg just vilket perverst maktövertag jag har över dig just nu. jag skulle kunna posta spoilers om de två sista säsongerna av the wire. som skulle lägga sordin på hela känslan. fattar du hur jävla stört det skulle vara?

därför gör jag det inte. plust att jag vill hålla mig väl med dig och jäl.

åsa sa...

kima har verkligen ballat ur... hon som var så bra! nu looser. boring!

jag blev också ledsen av wallace... det var så himla sad. vem tar hand om kidsen nu??

emster sa...

mikebike: om du skulle få the wire-tourettes så drar jag förbi majorna i ilfart och klubbar ner dig så du får åka pling-plong-droska till akuten. jag är rätt butch nu med gravidkilona på!

åsa: jag vet, wallace så himla fin. kima dum.
hur känns den 20? den 19 ska vi till daniels mormor.