tisdag 16 september 2008

Tack Jihde – men det funkar inte längre

Jag vill tacka dig Peter Jihde. Tack för den här tiden. Du har varit en värdig sparringpartner. Det har varit kul. Du har verkligen lyckats göra mig upprörd. Jag har skämts för din skull. Suttit i soffan och svettats av pinsamhetsattacker. Orerat över din ovärdiga exixtens på tv. Svurit åt dig. Kastat kuddar mot dig. Du har triggat mig. Det har du verkligen. Jihde - vi har haft det bra du och jag.

Men på sista tiden har inte allt varit som förut. Bland annat har du klippt dig. Det känns inte på samma sätt i mig längre. Jag har nästan… börjat gilla dig. Jag är ledsen. Men man kan inte hjälpa vad man känner! Och du äcklar mig inte på samma sätt längre.

Så Jihde. Nu byter jag.

Hej då Jihde.

Hej Rikard Olsson.

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Tänk så mycket jag slipper irritera mig över som inte har någon TV! :)

Ninde sa...

Åh. Bra att du byter objekt. Drömde t om mardrömmar om Jihde i helgen.. Så traumatiskt att jag motvilligt funderar på att blogga om honom. Bara för att bearbeta upplevelsen liksom..

emster sa...

Jo Jihde är lite kuslig men nu är han den där Rikard Olsson ännu värre. Jag trodde inte att det var möjligt. Så Jihde är nu off the hook. Men jag ser fram emot ditt inlägg om mardrömmen :-)