torsdag 18 september 2008

Jag – en fruktkorg?

Det är ju verkligen knasigt det här med Marknaden. Att det bara kraschar så där hux flux. Läskigt. Framförallt kommer det olägligt! Jag har slitit med Målgrupperna hur mycket som helst och nu är det ingen som bryr sig. Alla är bara intresserade av Marknaden. Den där Marknaden är rätt ego om du frågar mig. Jag har inte t i d med att Marknaden är helt uppfuckad och needy. Håller på och kräver en massa uppmärksamhet och åmar sig:”Åh kolla på mig – se vad jag kan göra – jag kan krascha hela Ryssland!” Som ett litet, litet barn! Jag har levererat finfina Målgrupper och nu ligger de bara och skräpar. Ingen har tid att bearbeta dem. Ingen bryr sig om min kommunikation. Det är verkligen inte schysst mot mig!

Och hur påverkar det här den Stora Organisationen egentligen? Kommer de att behöva avskeda folk? Hjälp, tänk om jag får sparken. Det skulle jag verkligen inte klara av! Jag skulle bli psykbryt och bara falling-down-michael-douglas-peppra folk med en kulspruta. Vimsa runt med en portfölj och låtsas gå till jobbet. Bli Glenn Close och koka en kanin. Få ett sådant där hysteriskt, alldeles för högt skratt (som Phille redan tycker att jag har).

Och det skulle ändå inte spela någon roll i resultat om de låter mig gå. Jag har så liten lön att det ger typ samma effekt som att avbeställa en fruktkorg!

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Åh, men lilla sötpajen! Klart att du inte kommer att få kicken, du är ju bäst ju!

emster sa...

Sötpaj - hihi, roligt uttryck! DU är en sötpaj!

Anonym sa...

HemliJa nu är det skakigt.
Det kommer ju bli absolut värst för:

-De som inte fyllt 30.

-De som precis köpt bostad med hög belåningsgrad.

-De som bara jobbat något år inom finansbranschen.

-De som inte har sparat undan så att de klarar sig om de måste sluta jobba.

-De som inte har täta päron.

Fy fan, tänk om BÅDA i ett förhållande har det precis så.

Jaja så länge man har råd men sponken så klarar man sig nog.

Anonym sa...

Det ska naturligtvis inte stå HemliJa utan bara Ja...

emster sa...

... Är du Jäl?