söndag 21 september 2008

Fortsättning

Detta har hänt: Emster och Jäl är försenade till Fralles dop och har precis insett att de har åkt till fel kyrka.

Jag ser att Jäl är arg. Det rinner några svettdroppar längs pannan och han snörper med munnen så där som han gör innan det brister. Han tutar ilsket på en bil framför och slår knytnäven i instrumentbrädan.

Aldrig mer att jag ska få ha hand om en inbjudan, det ska jag bara veta!

Åh är du arg, gnyr jag och darrar lite på underläppen.

Ja, han är lite arg.

Det klarar jag faktiskt inte av. Inte nu med all press. (Känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken.) Jag kan inte hjälpa att jag läste fel!

Jo, men han är arg. Han måste få säga om han är arg. Tycker jag att han ska ljuga kanske?!?

Snyft. Kanske att jag faktiskt tycker det...

Vi kör rally ut till kyrkan och smyger in. Ställer oss längst bak. Det är fint, hon tjejen som sjunger är riktigt bra och Fralle sköter sig - inte ett pip.

Nu ska vi bara hinna till Bettans baby shower också.

4 kommentarer:

A. sa...

Äsch, va fan. Dop är ju skittrista ändå...;-)

emster sa...

Men lite gulligt när det är kompis bäbis dop. Tråkigt om jobbig syssling eller någon som man egentligen inte bryr sig om och ändå bara träffar på boring släktsammankomster...

Fralle är skön. De spelade Kenta "Just idag" på vägen in. Så koolt!

A. sa...

Just idag ska aldrig spelas. Finns stor risk att Fralle växer upp och blir Hammarbyare då. Inte bra alls. :-)

Och visst roligare när det är en kompis men inte superkul. Släkt umgås jag inte med hehe.

emster sa...

Men Fralle är redan Bajare. Hela den släkten är förlorad. Bortom räddning. Det är bara att gilla läget om du hajjar vad jag menar.