torsdag 4 september 2008

Brf Maktmissbruk

Styrelsen (jävla översittare) har satt upp en lapp i huset. De har beslutat om att innegården nu är off limit. Den är endast till för dem som bor på nedre botten och har fönster ut åt det hållet.

URSÄKTA?

Jag är extremt upprörd. Jag går inte med på dessa fascistoida metoder. Det är inte okej att exkludera vissa personer från gemensamma utrymmen. Det är i alla fall min åsikt och därför har jag skrivit ett brev till styrelsen som Jäl (kassör, svikare!) ska få läsa upp när de har nästa maktmissbrukarmöte. Annars gör jag fan slut.

Min lapp:

Kära Styrelse

Jag har endast bott i huset i några månader och visste inte att detta är en facsistförening. Hade jag vetat det hade jag kanske inte gått med så långt i budgivningen. Jag är nämligen inte själv fascist. Jag är emot all typ av översitteri. Därför vill jag uttrycka min besvikelse på er som nytillsatt styrelse. Jag är av den bestämda åsikten att gemensamma utrymmen är till för alla och att det absolut inte är styrelsens uppgift att besluta vilka som får eller inte får vistas där. Att göra så kallas hybris och är ett ord som jag tycker att ni kan googla.

Om det är så att vi andra nu endast får vara uppe på takterassen, får de som bor på nedre botten med fönster mot gården bara vara på innegården då eller? Hur har ni tänkt? Jag är väldigt höjdrädd och gillar inte alls att vara uppe på takterassen, särskilt inte som staketet är helt paj. Kan ni laga det eller vill ni att vi ska DÖ? Va!?

Vilket fall som helst, ni kanske inte förstår det här med allas lika värde så jag ska ta det på ett språk som NI förstår: Innegården är ett allmänt utrymme. Vi som bor högre upp kan inte hjälpa att de på nedre plan inte har råd att bo lika fint som vi. Det är fel att straffa oss för att andra är fattiga. Vi kan inte hjälpa att vi är högre belånade, oj, jag menar rikare.

Jag hoppas att ni tar ert förnuft till fånga och tar ner den idiotiska lapp som ni har satt upp i trapphuset. Det är mest pinsamt för er att den hänger där eftersom ni framstår som efterblivna rashetsare. Men det är heller inte särskilt hälsosamt för mig att den sitter där eftersom den kommer att leda till att jag snart kommer att spränga ett blodkärl. Snälla ta ned så fort som möjligt.

Ödmjukast

Gnällpsiken i lägenhet 8.


Vad tycker ni? Kanske lite too much det här med rashetsare?

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Det där är ju helt idiotiskt och ingenting som håller rent rättsligt (dvs att förbjuda någon att vara på sin egen egendom - för rent rättsligt så äger ni ju en andel och har naturligtvis tillgång till alla gemensamma utrymmen), om inte jag fått allt om bakfoten (det är förvisso möjligt, men jag tror inte det). Om det inte är så att de på NB köper ut er andra från gården dvs och gör det till en gemensamhetsanläggning för de som bor på NB? Men i så fall borde ni ju få pengar för det (det brukar man ju få när man blir utköpt)?
Ja, jag vet inte. Men det låter idiotiskt.
Och ditt brev... Hehehe.. Du är söt. Jag tror förvisso inte att du tänker lämna ett brev som är formulerat på det sätter eftersom du vet att ett mer välformulerat (likväl sarkastiskt och träffsäkert) och inte så hatiskt brev har större slagkraft.
Ungefär som den där gången jag valde att säga "jag tycker att du är riktigt oförskämd" i stället för "dra åt helvete jävla kärringjävel, du är helt jävla dum i huvudet"....
http://felicitass.blogspot.com/2007/08/urskta-mig-men-jag-blir-bara-s-frbannad.html
:)

Jag fattar inte hur man över huvud taget kan tro att man kan bestämma något sådant i en bostadsrättsförening?!!! WHAT??? Finns det något jag har missat???

Ninde sa...

Ja rashetsare är väl att ta i. Men det är banne mig hets mot lägenhetsgrupp iaf..;)

För övrigt instämmer jag med felicitas...

emster sa...

Felicitas: Ja, helt idiotiskt! Jäl säger att det inte är så de menar, men jag har läst lappen och den är fan muppig! Nu ska jag kontakta jurist!

Ninde: Jo jag kände det själv, det var lite väl. Men jag blev ju så arg! :-)

karro sa...

vilka nötter! några väl valda ord behöver de minst!

emster sa...

karro: Eler hur! Nån måtta liksom.