fredag 26 september 2008

Det är soft, det är cool

Vi är på landet.

Slappnar av.

Jag var tvungen att komma ifrån. Hjärtat pickade på i hundraåttio. Andnöd. Magknip. Ändå säger jag att de kan alltid ringa om det är något. Då kopplar jag upp mig. Men det kommer de inte att göra. Jag såg att de förstod.

Vi åkte ner igår. Borrade ner oss i soffan och missade precis Idol. Så nu vet jag inte om Damp-Nils gick vidare. Det är skönt. Jag slipper jaga upp mig. Jäl säger att jag pratar så hetsigt nu förtiden. Som att jag debatterar och att alla andra är min värsta politiska motståndare. På jobbet säger Cissi att jag är "dramatisk" och "har sådant temperament". Måste lära mig att slappna av, stressa ner! Andas först och prata sen. Inte prata, prata, prata och sen andas. Jag blir så röd i ansiktet då. Och trött. Och så pickar hjärtat: pickpickpickpick!

Men nu har vi softat. Taggat ner. Vi ska plocka svamp och fiska kräftor. Vi är på gott humör. Dricker morgonkaffe på altanen och har P3 på i bakgrunden (Kristian Antilla). Det svänger skönt och vi sittdansar och skrålar med. Tycker att vi är både coola och snygga. Det är lite ovärdigt. Två nästan trettioåringar som tror att de är tuffa och hänger med. Men det är lugnt. Det är så det ska vara på landet.

Det är precis så det ska vara!

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Ni är så söta, så söta, så söta att jag bara smäller av. Sötaste i stan! Eller förlåt, i Flen... Eller förlåt, utanför Flen. :)

emster sa...

Nä du är söt!

Jo, utanför Flen... Ere landet så ere! :-)

Anonym sa...

Hårdrock?!?

emster sa...

Ia: Det vet du! (Kan inte fatta att det är sant!)