måndag 28 februari 2011

Saker som är tråkiga

1. Att vara trött.
2. Och ful.
3. Duscha. Det är så omständligt. ORKAR INTE klä av mig, vänta på att vattnet blir varmt, tvätta hår, kropp etc, torka mig, smörja in, torka hår, fixa hår, fixa nylle, välja kläder, klä på mig, hata kläder, slita av kläder, knyckla ihop kläder och slänga i en arg liten hög på golvet, försöka rycka bort fläsket på magen, peka finger åt den rödflammiga tjejen i spegeln, ta fram andra kläder, ta på mig kläder, hata kläder, inse att jag inte har fler (rena) kläder, bryta ihop, göra om sminkning und so weiter i all oändlighet. Tänker sitta här och stirra ut över polishuset tills Lillungen vaknar. Då blir allt bra igen. Då får man ju kramas.

3 kommentarer:

emve sa...

Trycker gilla men enbart för att jag blir så glad av att inte vara den enda som tycker duscha är sjukt omständigt. Och för att kramar är bäst.

emster sa...

haha, ja det tar tid ju!

Johanna sa...

"Rycka bort fläsket" hahahah. Du är rolig. Jag hatar också att duscha - svintrist verkligen.