fredag 18 februari 2011

ryggis

ryggis är bättre idag. jag kan ställa mig upp på under fem minuter (yay) och sitta i cirka tre innan det ba strålar smärta i hela ryggen (stassas kisse). Jäl är på jobbet på förmiddagen och mamma har varit här och hämtat Dejan för lite hopp och lek medan Jäl drar in stålar som jag kan shoppa upp. Jag saknar henne vansinnigt mkt (Dejan alltså. Är vuxen nog att klara mig utan min mamma). Det är en sak när man är sjuk eller har ngt ärende man ska göra. Då är det ju toppen att lillungen gillar sin mormor så mkt. Men asså när man sitter här och är pigg i huvudet, då saknar man na! Man vill ba ha na och gossa med. Men man kan inte för hon har blivt en liten tjocksmock och ryggen säger "nej". Älskar min lillunges kinder och lår. Vet ni, att hon har till och med fått "fett-tuttar". Det är URGULLIGT!

2 kommentarer:

Sofia sa...

En gång hade min svägerska ryggskott. Och det enda sättet hon inte hade ont var om hon låg på mage i soffan med halva kroppen utanför. Det var födelsedagskalas och hon såg ut som om hon höll på att smälta ut ur soffan där hon låg och åt tårta från ett fat på golvet.
Sen dess har jag stor empati för ryggskottsstackare! Stackare!

emster sa...

Typ dör av smärta pga skrattar så mkt åt din kommentar. Ryggskott är inte kul, men det där var det!