lördag 12 februari 2011

dressmann, gubbar och rock

nu har det gått ett tag sedan dressmann släppte sina rolling stones tischor. hela jävla sverige har hånat, spottat och förkastat. som den ljuva, väna och eftertänksamma kvinna jag är har jag hållit tand för tunga. i början brydde jag mig faktiskt inte särskilt. jag är mammaledig, orka bry sig om vad en gubbaffär gör liksom. men nu har jag i det tysta läst blogginlägg, läst vänners statusuppdateringar på fejsbox, hört "kunniga" uttala sig, de har kräkts ut sitt förakt. byråmänniskor har sagt "det kan aldrig vara en byrå som ligger bakom".

ursäkta mitt lilla byråhat nu. men sen NÄR gör byråer ngt som faktiskt kan generera försäljning?

trött på att höra att man måste nå "spridning" etc. hajpen. byråerna suktar efter den som knark. tänk att få bli omtalad, vinna pris!

får jag fråga: vem är målgrupp för dressmann om inte gubbar? vilka är rolling stones om inte gubbar? vilka gick på konserterna när mick jagger fortfarande hade sin egen höftkula, köpte musiken när den bara fanns på LP om inte gubbarna?

jag tror - spekulerar bara här - att gubbarna (eller deras fruar) fortfarande kommer att gå till dressmann (de flesta rätt omedvetna om stoneskampanjen) för att köpa fula kostymer, pikétröjor, pull overs och mcgordon jeans. Jag tror - och jag spekulerar fortfarande här - att en rätt stor del av dessa män (eller deras fruar) kommer att slänga med en rolling stones t-shirt, som en liten kul grej.


jag tror att kampanjen kommer att generera merförsälning. 

det är verkligen inte alla kampanjer som kan skryta med det.

Inga kommentarer: