söndag 20 februari 2011

morgon bloggies

idag tog jag morgonpasset. det är lite retligt att ha det eftersom hon så hemskt gärna vill uppuppUPP och så går man upp och matar och leker lite och blir pigg. då blir hon trött och vill sova igen och man ba "eh, okej". så går hon och lägger sig och så sitter man här och stalkar/spammar era bloggar (idag har jag stalkat emve/inspirerat. fattade typ NU att det är hon som är ettans blogg. är så trög.)

alltså, sover ni? nu är klockan faktiskt nie! går man inte upp då?

eh... iaf. ska nog göra en kopp kaffe innan jag fortsätter att kvalitetsblogga.

ps. drömde inatt om inlämningsuppgiften på skrivkursen och kom på VÄRSTA BRAIGA storyn. vaknade och ba "shit det är ju så här jag ska skriva". det var om en 14-årig mirijam och hennes "typ värsta dag". hade massor med bra formuleringar som totalt ÄGDE i drömmen. men nu kommer jag inte ihåg ett dugg. ska ägna kvällen åt att försöka få till det. annars blir det att med djup ångest lämna in töntig text om barn som önskar sig häst i födelsedagspresent.

9 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Morgon bloggies!

S.W sa...

Min bästa lilla skruttaplutta vaknade halv nio idag = sovit nästan tolv timmar i sträck!!! (11 timmar och 45 minuter).
Så jo, vi är vakna. Fast nu ska hon sova frukost, trötta ungen. Puss!

emster sa...

miss ud: en strålande sådan!

s.w: yay! det är underbart när de börjar sova hela natten. vi hade en period när dejan sov CIRKA TRETTON timmar per natt. utan att vakna. nu är vi tillbaka på goa 11,5-12. mucke bra!

Mirijam sa...

HAH! Jag har gott om inspiration till den 14-åringens värsta dag!

emster sa...

hit me majsan!

Underlandet sa...

Godmorgon! Jag är uppe redan sju men det hjälper ju inte så mycket för nu är ju klockan 13 i Sverige. Tidsskillnad, alltså.

emve sa...

Sjukt trevligt att få sova till TIO idag säger jag. Ammade vid 7 förvisso men ändå.

Och så får jag se att jag har blivit stalkad dessutom. Inte illa pinkat såhär på en söndag ;-)

emster sa...

underlandet: ja det är dumt att vi inte är synkade. kan ni vända på dygnet där borta kanske?

emve: hehe. im a stalker.

emster sa...

och ps: SOVA TILL TIO FTW! LYLLO!