söndag 20 februari 2011

inlämninguppgift. deadline imorgon

Okej. Har nu panikskrivit ny text. Funderar på att lägga ut här men har sådan prestationsångest att jag inte klarar av det. Jag har alltså lyckas "kreera" (vilket skämt) två texter. Den ena är om en tjej, cirka åtta år, som berättar om sin förra födelsedag när hon önskade sig en häst men inte fick en häst. Inget synd om den tjejen för hon fick en hund istället (är mkt snäll författare). Den andra texten handlar om en tjej, 13 år, som har sin värsta dag ever. Hon missar bussen till skolan. Det är snöstorm ute så hon är alltså jätteful när hon kommer fram. Hennes kille är dissig och stel och går sedan iväg och tjuvröker med en tjej som heter Lisa. Lisa har stora tuttar (Tuttlisa). On top of everything, råkar den här tjejen halka framför de snyggaste killarna på skolan. Mkt pinsamt. Hon tappar sin väska och en tampong åker ut och liksom rullar fram till killarna som säger "glöm inte din blodpropp" och hon vill dö. När hon kommer hem berättar päronen att de ska "separera på prov". Tjejen tycker att hennes liv är ovärt. (är inte lika snäll författare mot tonåringar).

Snälla bloggen, hjälp mig. Vilken ska jag skicka in?

4 kommentarer:

Linn sa...

Den andra för fan. Go ungdomstexten.

emster sa...

okej. du är min miss boss!

Katta Kvack sa...

Ungdomstexten, utan tvekan!

emster sa...

nu är ni två som säger'at. Jag lyder!